NASA’нинг мустақил комиссияси 2014 йилнинг 28 октябрида АҚШнинг Виргиния штатидаги Валлопс космодромидан Cygnus космик кемаси ва 2 тонна юк билан Халқаро коинот станциясига учиш пайтида портлаб кетган Antares ракетасининг ҳалокат сабабларини тадқиқ қилди ва фалокат содир бўлгандан бир йил ўтиб ўз хулосаларини чоп этди.

Ўшанда Orbital Sciences Corporation компанияси мутахассислари Россиядан 1990-йилларда сотиб олинган AJ-26 двигателлари фалокатга сабаб бўлган бўлиши мумкинлигига ишора қилишган эди. AJ-26 двигатели Собиқ иттифоқнинг ой дастури учун яратилган НК-33 двигателининг такомиллашган варианти бўлиб, Россия томонидан АҚШга сотиб юборилган. Ҳисоботда фалокатга бевосита AJ-26 двигателининг Е15 суюқ кислороди турбонасосидаги портлаш сабаб бўлган дейилмоқда.

“Портлаш двигателнинг тортиш кучининг тушишига олиб келган ва ракета ерга қулаган, бунинг оқибатида ракета ва юк бутунлай барбод бўлган”, деб айтмоқдалар мутахассислар.

Комиссия носозликнинг учта сабабини келтириб ўтди, улардан ҳар бирининг алоҳида ёки биргаликда содир бўлиши двигателнинг портлашига олиб келган бўлиши мумкин. Сабаблар орасида турбонасосга ёт жисмларнинг тушиши ва двигателнинг ясалишида заводда йўл қўйилган носозликлар каби сабаблар келтирилган. Комиссия Orbital компаниясига тавсиялар берди. Antares ракеталарининг учирилиши 2016 йилда яна бошланиши режалаштирилган.