O‘zbekiston | 16:40 / 28.07.2017
23068
5 daqiqa o‘qiladi

Chirchiqdagi davlat pedagogika instituti ochiladi

O‘zbekiston Respublikasi Prezidenti 27 iyul kuni Toshkent viloyati Chirchiq davlat pedagogika institutini tashkil etish to‘g‘risidagi qarorini imzoladi. Institutni qayta tiklash haqida davlat rahbari Toshkent viloyati bo‘ylab uyushtirgan safari davomida gapirgandi.

Qarorda qayd etilishicha, bugungi kunda Toshkent viloyati xalq ta'limi tizimida jami 1348 ta ta'lim muassasalari, jumladan 406 ta maktabgacha ta'lim muassasalari, 871 ta umumiy o‘rta ta'lim maktablari, 2 ta Mehribonlik uylari, 31 ta bolalar musiqa va san'at maktablari, 19 ta «Barkamol avlod» markazlari, 19 ta bolalar va o‘smirlar sport maktablari faoliyat ko‘rsatmokda. Qabul qilingan davlat dasturlari doirasida mazkur ta'lim muassasalarining samaradorligini oshirish, ularni moddiy-texnik bazasini mustahkamlash bo‘yicha tizimli ishlar amalga oshirilmoqda.

Shu bilan birga, viloyatda maktabgacha ta'lim tizimini yanada takomillashtirish, bolalarni maktabga tayyorlash darajasini tubdan yaxshilash, ta'lim-tarbiya jarayoniga zamonaviy ta'lim dasturlarini tatbiq etish, yoshlarni har tomonlama intellektual, axloqiy, estetik va jismoniy qobiliyatlarini rivojlantirish borasida ta'lim muassasalarini malakali pedagog kadrlar bilan ta'minlash yo‘nalishlarida qator dolzarb masalalar mavjud.

«Toshkent viloyati maktabgacha, maktab va maktabdan tashqari ta'lim muassasalarining tarbiyachilar, boshlang‘ich sinf o‘qituvchilari, ayniqsa aniq fanlar va chet tillari bo‘yicha o‘qituvchilarga bo‘lgan ehtiyojlarini qondirish, tumanlar va qishloq joylaridagi ta'lim muassasalarini yukori malakali pedagog kadrlar bilan ta'minlash hamda xalqaro standartlar darajasiga mos oliy ma'lumotli pedagogik kadrlar tayyorlash tizimini joylarda tashkil etishni yanada takomillashtirish va ta'lim sifatini yaxshilash maqsadida O‘zbekiston Respublikasi Xalq ta'limi, Oliy va o‘rta maxsus ta'lim, Iqtisodiyot va Moliya vazirliklarining takliflariga muvofiq Xalq ta'limi vazirligi tarkibida Toshkent viloyati Chirchiq davlat pedagogika instituti tashkil etilsin», deyilgan qarorda.

Toshkent viloyati Chirchiq davlat pedagogika institutining asosiy vazifalari etib quyidagilar belgilangan:
maktabgacha, maktab va maktabdan tashqari ta'lim muassasalari uchun yuqori malakali o‘qituvchilarni talab darajasida sifatli tayyorlashni ta'minlash;
pedagogik ta'lim sohasini rivojlantirishning ilmiy-metodik vazifalarini hal etishga, ilg‘or xorijiy pedagogik texnologiyalarni joriy etishga yo‘naltirilgan ilmiy tadqiqotlarni olib borish va iqtidorli talaba-yoshlarni ilmiy faoliyat bilan shug‘ullanishga keng jalb etish;
yurtimizning pedagogika fani bo‘yicha qadimdan rivojlanib kelgan yutuqlari, xorijiy mamlakatlar ta'lim muassasalarining tajribasi va Toshkent viloyati tumanlari ta'lim muassasalari talab-ehtiyojlarini hisobga olgan holda tegishli yo‘nalishlar hamda mutaxassisliklar bo‘yicha o‘quv-uslubiy adabiyotlarni yaratish;
o‘quv va ilmiy loyihalarni amalga oshirish, ta'lim va ilmiy izlanishlar jarayoniga mutaxassislarni jalb etish maqsadida pedagogika sohasidagi yetakchi respublika va xorijiy oliy ta'lim muassasalari va ilmiy markazlari bilan hamkorlik aloqalarini rivojlantirish;
xorijiy oliy ta'lim muassasalari va ilmiy markazlariga yosh istiqbolli bitiruvchilarni magistratura va doktoranturaga muntazam yuborish orqali Institut ilmiy – pedagogik salohiyatini oshirib borish.

Ta'lim muassasalariga o‘qishga qabul kilish bo‘yicha Davlat komissiyasi 2017/2018 o‘quv yili uchun Toshkent viloyati Chirchiq davlat pedagogika institutining talabalari kontingentini Toshkent viloyatida doimiy yashayotgan Toshkent davlat pedagogika universiteti va boshqa turdosh oliy ta'lim muassasalariga hujjat topshirib, mazkur ta'lim muassasalariga belgilangan to‘lov-kontrakt kvotalari doirasida o‘qishga qabul qilinmagan mos va turdosh ta'lim yo‘nalishlari abituriyentlari hisobidan, Toshkent viloyati tumanlari ta'lim muassasalari ehtiyojlarini inobatga olgan holda shakllantiradi.

Toshkent viloyati Chirchiq davlat pedagogika institutiga 2017/2018 o‘quv yili uchun talabalar o‘qishga amaldagi bazaviy to‘lov-kontrakt miqdori bo‘yicha tasdiqlangan kvota doirasida qabul qilinadi.

Fan va texnologiyalar agentligi Xalq ta'limi vazirligining taklifiga asoslanib Toshkent viloyati Chirchik davlat pedagogika instituti uchun tayanch oliy ta'lim muassasalariga doktoranturaga 2018 yil uchun maqsadli kvotalar ajratadi.

Xalq ta'limi vazirligi 2017 yil 1 sentabrgacha Toshkent viloyati Chirchiq davlat pedagogika instituti ustavini tasdiqlab, o‘rnatilgan tartibda davlat ro‘yxatidan o‘tkazishi lozim.

Mavzuga oid

E`lonlar

USAID hamkorligida SWISSAGRO qo‘shma korxonasi Farg‘onada yangi ishlab chiqarish quvvatini yo‘lga qo‘ydi

O‘zbekistonda smart GTP: gaz taqsimlashda samaradorlik va xavfsizlikning yangi bosqichi

"O‘zbekinvest" kompaniyasi tomonidan "Yashil makon" umummilliy dasturi doirasida Qibray tumanida bog‘ yaratildi

Iteca Exhibitions: 2024-yilda O‘zbekistonning iqtisodiy o‘sishi va xalqaro e’tirofi drayveri

Soliq qo‘mitasi hamda Toshkentdagi Singapur menejmentni rivojlantirish instituti o‘rtasida o‘zaro hamkorlik memorandumi imzolandi

Kelajak uchun bitim: MARS IT School bolalar uchun IT-ta’limni rivojlantirishning yangi bosqichiga chiqyapti

USAID hamkorligida SWISSAGRO qo‘shma korxonasi Farg‘onada yangi ishlab chiqarish quvvatini yo‘lga qo‘ydi

O‘zbekistonda smart GTP: gaz taqsimlashda samaradorlik va xavfsizlikning yangi bosqichi

"O‘zbekinvest" kompaniyasi tomonidan "Yashil makon" umummilliy dasturi doirasida Qibray tumanida bog‘ yaratildi

Iteca Exhibitions: 2024-yilda O‘zbekistonning iqtisodiy o‘sishi va xalqaro e’tirofi drayveri

Soliq qo‘mitasi hamda Toshkentdagi Singapur menejmentni rivojlantirish instituti o‘rtasida o‘zaro hamkorlik memorandumi imzolandi

Kelajak uchun bitim: MARS IT School bolalar uchun IT-ta’limni rivojlantirishning yangi bosqichiga chiqyapti

USAID hamkorligida SWISSAGRO qo‘shma korxonasi Farg‘onada yangi ishlab chiqarish quvvatini yo‘lga qo‘ydi

O‘zbekistonda smart GTP: gaz taqsimlashda samaradorlik va xavfsizlikning yangi bosqichi