14:10 / 17.12.2018
9830

2019 yilda bir qancha o‘zbek milliy taomlariga jahon brendi berilishi kutilmoqda

Hozirgi kunda O‘zbekistonda turizmni rivojlantirishiga jiddiy e'tibor qaratilmoqda. Ammo, birgina turistni mamlakatga jalb qilish uchun o‘nlab omillar hisobga olinishi lozim. Infratuzilmalar, mehmonxonalar, aviakompaniyalar holati kabi omillar qatori milliy taomlar va umumiy ovqatlanish sohasi ham o‘ziga xos ahamiyat kasb etadi. 

Sohada qilinayotgan ishlar bilan tanishish maqsadida O‘zbekiston oshpazlar assotsiatsiyasiga tashrif buyurdik. Bizni bu yerda assotsiatsiyasi raisi Akbar Umarov kutib oldi. 

«Tashkilotimiz 2010 yildan beri Butunjahon bosh oshpazlar jamiyati assotsiatsiyasiga a'zo hisoblanadi. Bizdan tashqari, 123 nafar davlat bu tashkilot a'zoligiga qabul qilingan. Keyingi ikkinchi yirik tashkilot Butunjahon Islom pazandalari uyushmasi bo‘lib, uyushma Turkiya prezidenti Rajab Toyyib Erdo‘g‘an homiyligida tashkil etildi. Bu uyushmaga biz ham ta'sischi, ham a'zo sifatida kirganmiz. Bu yil yoshlarimiz ushbu tashkilot musobaqasida Gran pri sohibi bo‘lishdi. 

O‘zingizga ma'lum, palov xalqimizning e'zozli taomi hisoblanadi. 2016 yili osh va uning madaniyatini YuNeSKO qadriyatlariga kiritishga muyassar bo‘lgandik. Bundan tashqari, milliy nonushtamizni ham jahon brendiga aylantirish niyatimiz bor. Jahondagi ko‘plab davlatlardagi shunday madaniyatlar bu maqomni qo‘lga kiritgan. 

Xalqaro brend masalasida asosiy ishlarimiz hali oldinda. Yaqin yillarda 7ta milliy taomga jahon brendi va xalqaro standart o‘rnatish niyatidamiz. Bu taomlar osh, tandir go‘sht, somsa, norin, o‘zbek kabobi va holva hisoblanadi. Standart o‘rnatish qanday bo‘ladi? Bunda ularning retsepti, kaloriyasi, tayyorlanish jarayoni xalqaro ekspertlar tekshiruvidan o‘tadi va tasdiqlanadi. Bu ishlar «Lazzatli O‘zbekiston Xalqaro festivali 2019» (Delicious  Uzbekistan 2019 world festival - DUWF-2019) doirasida amalga oshirilishi kutilmoqda» deydi assotsiatsiya raisi.

Uchrashuv davomida soha mutaxassislaridan biri, hozirgi kunda ilmiy izlanish olib borayotgan Gulnoza Odilova bilan ham sohadagi kamchiliklar haqida suhbatlashdik. 

«Turistlar kelganda restoranlarga kirishadida, ovqat buyurtma qilishadi. Taom haqida bilmasdan buyurtma qilishadi. Olib kelishgandan so‘ng, ba'zilar norozi bo‘lishadi. Bizda bu sohada kamchiliklar ko‘p. Taomlar nomlanishi, atamalar masalasi bir tizimga solinmagan. Turistlar ichida nafaqat tarixiy obidalar, balki taomlar uchun tashrif buyuruvchilar ham ko‘p. Undaylar turistlarning 80 foizini tashkil qiladi», deydi tadqiqotchi.

Mavzuga oid
Top