09:46 / 02.03.2019
10346

Bosh vazir o‘rinbosari - Xotin-qizlar qo‘mitasi raisi faoliyatining asosiy yo‘nalishlari belgilandi

Vazirlar Mahkamasining “O‘zbekiston Respublikasi bosh vazirining o‘rinbosari - O‘zbekiston Xotin-qizlar qo‘mitasi raisining funksional vazifalari va Xotin-qizlar va oilani qo‘llab-quvvatlash, FHDYo organlari bilan ishlash masalalari kotibiyati to‘g‘risidagi nizomlarni tasdiqlash to‘g‘risida”gi qarori qabul qilindi.

O‘zbekiston Respublikasi bosh vazirining o‘rinbosari - O‘zbekiston Xotin-qizlar qo‘mitasi raisining funksional vazifalari to‘g‘risidagi nizomga ko‘ra, bosh vazir o‘rinbosari O‘zbekiston Respublikasi Oliy Majlisi Qonunchilik palatasi tomonidan ma'qullangandan keyin O‘zbekiston Respublikasi Prezidenti tomonidan tasdiqlanadi.

Bosh vazir o‘rinbosari O‘zbekiston Respublikasi Prezidentiga va O‘zbekiston Respublikasining bosh vaziriga hisobot beradi.

Bosh vazir o‘rinbosarining faoliyati xotin-qizlarni qo‘llab-quvvatlash, ularning huquqlari va qonuniy manfaatlarini himoya qilish, shuningdek, mamlakatning ijtimoiy-siyosiy hayotida ularning roli va faolligini oshirish, yordamga muhtoj bo‘lgan va og‘ir ijtimoiy vaziyatga tushib qolgan xotin-qizlarning muammolarini o‘z vaqtida aniqlash, xotin-qizlarni ishga joylashtirish va ularning ijtimoiy va mehnat huquqlarini ta'minlash, jinoyat sodir etishga moyil bo‘lganlar bilan yakka tartibda ish olib borish orqali xotin-qizlar orasida huquqbuzarlikning barvaqt profilaktikasi, onlayn mustahkamlash, ajralishlarning oldini olish, tug‘ilish va nikohni o‘z vaqtida ro‘yxatdan o‘tkazish, targ‘ibot va ma'rifat chora-tadbirlari masalalarida davlat siyosati samarali amalga oshirilishini ta'minlashga yo‘naltirilgan.

Bosh vazir o‘rinbosari maqomiga ko‘ra O‘zbekiston Respublikasi Hukumatining a'zosi hisoblanadi va O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasi Rayosati tarkibiga kiradi. Bosh vazir o‘rinbosari O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasi va uning Rayosati majlislarida bevosita ishtirok etadi.

Quyidagilar bosh vazir o‘rinbosari faoliyatining asosiy yo‘nalishlari hisoblanadi:

vazirliklar, davlat qo‘mitalari va boshqa davlat boshqaruvi organlari tomonidan O‘zbekiston Respublikasi qonunlari, O‘zbekiston Respublikasi Oliy Majlisi palatalarining hujjatlari. parlament va deputat so‘rovlari, O‘zbekiston Respublikasi prezidenti hujjatlari va topshiriqlari bajarilishi monitoringini olib borish, shuningdek, joylarda ishlarning real holatini muntazam o‘rganish, iqtisodiyotdagi va ijtimoiy sohadagi muammolarni har tomonlama tahlil qilish hamda shu asosda strategik va ustuvor vazifalarni amalga oshirish yuzasidan kompleks takliflar ishlab chiqish;

2017-2021 yillarda O‘zbekiston Respublikasini rivojlantirishning beshta ustuvor yo‘nalishlari bo‘yicha Harakatlar strategiyasi vazifalari, O‘zbekiston Respublikasi Ma'muriy islohotlar konsepsiyasi, O‘zbekiston Respublikasini 2030 yilga kadar ijtimoiy-iqtisodiy rivojlantirish konsepsiyasi hamda o‘rta muddatli va uzoq istiqbolda rivojlantirishning tasdiqlangan tarmoq va hududiy dasturlarining o‘z vaqtida va samarali amalga oshirilishini ta'minlash chora-tadbirlarini tashkil etish;

O‘zbekiston Respublikasi Oliy Majlisi palatalariga O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining O‘zbekiston Respublikasi Oliy Majlisiga Murojaatnomasidan kelib chiqadigan tegishli yilga mo‘ljallangan davlat dasturining amalga oshirilishi to‘g‘risidagi hisobotlar tayyorlanishini ta'minlash;

hukumat. davlat va xo‘jalik boshqaruvi organlarining asosiy xalqaro reytinglarda O‘zbekiston Respublikasi mavqeini yaxshilash bo‘yicha ishlari samaradorligini oshirish sohasida kompleks chora-tadbirlarning amalga oshirilishini ta'minlash;

joylarda “xalq bilan muloqot” va shaxsiy uchrashuvlar amaliyotini takomillashtirish choralarini ko‘rish. ijtimoiy sohani yanada rivojlantirish, shu jumladan aholining bandligi va real daromadlari oshirilishini ta'minlashni kafolatlovchi kompleks chora-tadbirlarni amalga oshirish;

zamonaviy axborot-kommunikatsiya texnologiyalarini joriy etish orqali, shu jumladan, ilg‘or xalqaro tajribani o‘rganish asosida, zarur bo‘lganda, ushbu maqsadlarga xorijiy konsultantlarni jalb etgan holda normativ-huquqiy hujjatlarning loyihalarini ishlab chiqish, kelishish, ekspertizadan o‘tkazish va ko‘rib chiqish tizimini takomillashtirish;

O‘zbekiston Respublikasi Prezidenti huzuridagi Loyiha boshqaruvi milliy agentligining markaziy apparati, uning bo‘linmalari va O‘zbekiston Respublikasi prezidenti Administratsiyasining tegishli tarkibiy bo‘linmalari, shuningdek, O‘zbekiston Respublikasi Oliy Majlisi Qonunchilik palatasi va Senatining qo‘mitalari bilan yaqin o‘zaro hamkorlikni ta'minlash;

kotibiyatda, shuningdek, mutasaddilikdagi va o‘zaro hamkorlik qilish ta'minlanadigan tashkilotlarda ijro intizomi darajasini oshirish, zamonaviy axborot-kommunikatsiya texnologiyalarini joriy etish asosida O‘zbekiston Respublikasi prezidenti va hukumatning hujjatlari, bayonnomalari va topshiriqlari, shuningdek, “yo‘l xaritalari”ning bajarilishi yuzasidan tizimli nazoratni takomillashtirish;

ijro etuvchi hokimiyat organlarining faoliyatini yuzaga keladigan muammolar sabablari va sharoitlarini bartaraf etish, ishlarni tashkil etishning zamonaviy uslublarini joriy etish bo‘yicha kompleks chora-tadbirlarni ishlab chiqish hamda amalga oshirishga qayta yo‘naltirish maqsadida ayrim davlat funksiyalarini xususiy sub'yektlarga berish orqali ortiqcha ma'muriy tartibga solishni kamaytirish;

davlat boshqaruvini nomarkazlashtirish, mahalliy ijro etuvchi hokimiyat organlarining roli va javobgarligini kengaytirish, markaziy va o‘rta bo‘g‘in boshqaruv xodimlari sonini optimallashtirish orqali boshqaruvning vertikal tizimi mexanizmlarini va ijro etuvchi hokimiyat organlarining o‘zaro hamkorligini takomillashtirish;

xotin-qizlar va oilani qo‘llab-quvvatlash, FHDYo organlari bilan ishlash masalalari kotibiyatida kadrlar tanlash, xodimlarning malakasini oshirishning samarali uslub va shakllarini tatbiq qilish va kadrlarning amaliy zaxirasini tayyorlash tizimini takomillashtirish.

Top