O‘zbekiston | 08:55 / 15.01.2019
8174
5 daqiqa o‘qiladi

Davlat aktivlarini boshqarish, transformatsiya va xususiylashtirish jamg‘armasi tashkil etilmoqda

Foto: KUN.UZ

Davlat raqobat qo‘mitasi huzuridagi Xususiylashtirilgan korxonalarga ko‘maklashish jamg‘armasi negizida Davlat aktivlarini boshqarish agentligi huzurida yuridik shaxs maqomiga ega bo‘lmagan budjetdan tashqari Davlat aktivlarini boshqarish, transformatsiya va xususiylashtirish jamg‘armasi tashkil etiladi.

Bu haqda O‘zbekiston Respublikasi Prezidenti tomonidan imzolangan «Davlat aktivlarini boshqarish, monopoliyaga qarshi kurashishni tartibga solish tizimini va kapital bozorini tubdan takomillashtirish chora-tadbirlari to‘g‘risida»gi farmonda aytiladi.

Belgilanishicha, tugatilayotgan Davlat raqobat qo‘mitasining budjetdan tashqari jamg‘armasi va Davlat raqobat qo‘mitasi huzuridagi Xususiylashtirilgan korxonalarga ko‘maklashish jamg‘armasidagi mablag‘lar Davlat aktivlarini boshqarish agentligi va Monopoliyaga qarshi kurashish qo‘mitasining budjetdan tashqari jamg‘armalari o‘rtasida teng taqsimlanadi.

Jamg‘arma mablag‘larini shakllantirish manbalari etib quyidagilar belgilandi:

davlat mulki ijarasidan tushadigan mablag‘lar, ijara to‘lovini to‘lash kechiktirilganligi uchun penya va shartnoma majburiyatlari buzilganlik uchun jarimalar summasi;

korxonalarni, xo‘jalik jamiyatlarining ustav fondlaridagi aksiyalar (ulushlar)ni, yer uchastkalariga bo‘lgan huquqni va davlat mulki hisoblanadigan boshqa mulklarni (davlat aktivlari) sotishdan tushgan mablag‘lar;

Davlat raqobat qo‘mitasi huzuridagi Xususiylashtirilgan korxonalarga ko‘maklashish jamg‘armasi mablag‘lari hisobidan ilgari berilgan qarzlar bo‘yicha qarzdorlar tomonidan asosiy summa va ular bo‘yicha hisoblangan foizlar tarzida qaytarilgan tushumlar;

tuzilgan va bekor qilingan davlat aktivlari oldi-sotdi shartnomalari (bitimlari), berilgan qarzlar bo‘yicha tushgan penyalar va jarimalar;

xo‘jalik jamiyatlari qonun hujjatlarida belgilangan tartibda tugatilgandagi davlat ulushi bo‘yicha tushumlar;

auksionlar, tanlovlar (tenderlar) yoki ommaviy ofertalarning oldi-sotdi bayonnomasi yoki shartnomasini imzolashdan bosh tortgan yoki uni rad etgan g‘oliblardan ushlab qolingan zakalat summalari;

davlat aktivlarini sotishda ixtisoslashtirilgan tashkilotlar tomonidan shartnoma majburiyatlari buzilganligi uchun neustoyka summalari;

Davlat raqobat qo‘mitasi huzuridagi Xususiylashtirilgan korxonalarga ko‘maklashish jamg‘armasi mablag‘lari hisobidan ilgari o‘tkazilgan mablag‘lar qaytarilgandagi tushumlar;

Jamg‘arma mablag‘larini tijorat banklari depozitlariga joylashtirishdan olinadigan daromadlar;
Xalqaro institutlar va tashkilotlarning, yuridik va jismoniy shaxslarning grant mablag‘lari hamda homiylik xayriyalari;

qonun hujjatlarida taqiqlanmagan boshqa manbalar.

Jamg‘arma mablag‘larini taqsimlash quyidagi nisbatlarda amalga oshirilishi belgilandi:

a) davlat mulki ijarasidan tushadigan mablag‘lar:

40 foiz – davlat mulkini balans saqlovchisiga;
25 foiz – tegishli mahalliy budjet daromadiga;
20 foiz – Jamg‘armaga;
15 foiz – davlat mulkini ijaraga berish bo‘yicha tegishli markazlarga;

b) davlat aktivlarini sotishdan tushadigan mablag‘lar, O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining 2017 yil 17 yanvardagi PF–4933-son Farmoniga muvofiq, davlat mulki obektlarini sotishdan Qoraqalpog‘iston Respublikasi budjeti, viloyatlar va Toshkent shahar budjetlariga tushadigan mablag‘lar bundan mustasno:

73 foizi – O‘zbekiston Respublikasining respublika budjetiga;
24 foizi – Jamg‘armaga;
3 foizi – mablag‘larni maqsadli ravishda bozor infratuzilmasini rivojlantirish va tadbirkorlarni huquqiy jihatdan qo‘llab-quvvatlash, shu jumladan, tadbirkorlar uchun tashkil etiladigan o‘quv kurslarini moliyalashtirishga yo‘naltirgan holda O‘zbekiston Respublikasi Savdo-sanoat palatasiga.

Belgilanishicha, Fond mablag‘lari quyidagilarga sarflanadi:

xo‘jalik jamiyatlarini xususiylashtirishdan oldin tayyorlash bo‘yicha chora-tadbirlarni amalga oshirishga, jalb qilinadigan, shu jumladan, xorijiy mutaxassislar va konsalting tashkilotlariga;

Davlat aktivlarini boshqarish agentligining ma'muriy va boshqaruv funksiyalarini amalga oshirish bilan bog‘liq xarajatlarni, shu jumladan, davlat mulki elektron ma'lumotlar bazasini shakllantirish va yuritish bo‘yicha xarajatlarini qoplashga;

Davlat aktivlarini boshqarish agentligi xodimlarini moddiy rag‘batlantirish va ijtimoiy ta'minlash, shu jumladan, ular tomonidan uy-joy sotib olishlari uchun imtiyozli moliyalashtirish, shuningdek, Davlat aktivlarini boshqarish agentligi rahbarlari va mutaxassislarini o‘qitish, tayyorlash, qayta tayyorlash va malakasini oshirishga.

Mavzuga oid