O‘zbekiston | 17:21 / 04.05.2018
8571
5 daqiqa o‘qiladi

Davlat xizmatlarini ko‘rsatish tizimiga yangicha yondashuvlar masalalari muhokama qilindi

4 may kuni Toshkent shahridagi Wyndham mehmonxonasida davlat organlari va fuqarolik jamiyati vakillari O‘zbekistonda davlat xizmatlarini ko‘rsatishni yanada takomillashtirish yo‘llarini muhokama qilishdi. Qiziqarli o‘tgan seminar Jahon taraqqiyot banki, Yevropa Ittifoqining O‘zbekistondagi vakolatxonasi hamda "Taraqqiyot strategiyasi" markazi bilan hamkorlikda tashkil etildi.

Tadbirda ishtirok etgan KUN.UZ muxbirining xabar berishicha, seminarda davlat xizmatlarini ko‘rsatishga doir eng yaxshi tajribalar taqdim etildi va ular qiyosiy tahlil qilindi. Shuningdek fuqarolar uchun davlat xizmatlarini ko‘rsatish qoidalari muhokama qilindi. Shu o‘rinda O‘zbekistonda pasport olish jarayoni, unga qancha vaqt sarflanishi, uning tartib-qoidalari va bu jarayonning boshqa davlatlarda qanday kechishi misollar bilan tushuntirib berildi. Davlat xizmatlarini ko‘rsatishda eng yaxshi tajribalar sifatida Singapur, Avstraliya, Qirg‘iziston, Qozog‘iston kabi mamlakatlar misol qilindi.

Seminar davomida Davlat xizmatlari agentligining 30 dan ortiq xodimi, Toshkent shahri Yer resurslari va davlat kadastr boshqarmasi, Vazirlar Mahkamasi huzuridagi "O‘zarxiv" agentligi, Ichki ishlar vazirligi va fuqarolik jamiyati instituti vakillari ishtirok etishdi.

Shunisi diqqatga sazovorki, tadbir davomida tashkilotchilar va yuqoridagi idoralar vakillari o‘rtasida o‘zaro bahs-munozaralar qizg‘in tus oldi. Davlat boshqaruvi bo‘yicha ekspert Aziza Umarovaning O‘zbekistondagi pasport olish tizimini soddalashtirishga doir innovatsion takliflariga Ichki ishlar vazirligi vakili u mamlakatlar bilan yurtimiz aholisining o‘rtasida farq borligi, boz ustiga, ayni damda bu borada innovatsiyalarga qo‘l urilayotgani, tez orada ularning natijasi ko‘rinishini ta'kidladi. Bunga javoban fuqarolik jamiyati instituti vakili davlat boshqaruvi bo‘yicha ekspertning takliflari o‘rinli ekani, IIV e'tirozga shoshilmay, innovatsiyalarni tizimga tatbiq qilishga harakat qilishi maqsadga muvofiq bo‘lishini qayd etdi.

Jahon banki maslahatchisi, davlat boshqaruvi bo‘yicha ekspert Aziza Umarova davlat xizmatlarini ko‘rsatish tizimini fuqarolar ehtiyojiga yanada moslashtirishga doir qiziqarli takliflar bildirdi va bu borada O‘zbekistonda tatbiq etilishi mumkin bo‘lgan jahon tajribalari bilan bo‘lishdi.

"Nazarimda, ushbu tadbir juda dolzarbdir, chunki davlat xizmatlarini ko‘rsatishga bo‘lgan qiziqish eng yuqori darajada oshib bormoqda. Kecha Prezidentimiz Davlat xizmatlari agentligiga tashrif buyurdilar. Fikrimcha, hozir bugunga qadar qilingan ishlar va oldinda yana qanday chaqiriqlar borligi haqida gaplashishning ayni vaqti. Bu boradagi muammolarni hal qilmay turib, davlat xizmatlari ko‘rsatishning yangi, sifatli bosqichiga o‘tib bo‘lmaydi. Bugun biz davlat organlari ichida biznes jarayonlarni reinjiniring qilish naqadar muhimligi, davlat organlarining fuqarolar bilan muloqot qilish formati qanday o‘zgarishi kerakligi, davlat xizmatlarini ko‘rsatish standartlari qanday bo‘lishi kerakligi, davlat xizmatlarini ko‘rsatishda innovatsion yechimlar haqida suhbatlashdik. Dunyoning turli burchaklaridagi ilg‘or tajribalarga nazar solishga harakat qildik va bu yangiliklarning qay bir elementlarini O‘zbekistonda qo‘llashimiz mumkinligini muhokama qildik. Shunga diqqatingizni qaratishni istardimki, mintaqadagi ko‘p qo‘shnilarimiz davlat to‘lovlarining differensial shkalasiga o‘tishgan. Bu nima degani? Davlat xizmatlariga ega bo‘lishda - masalan, pasport yo bolaning tug‘ilganlik to‘g‘risidagi guvohnomasini olishda siz  shoshilinch ko‘rsatilgan xizmatlar uchun rasman kassaga pul to‘laysiz va  hujjatlarni tezlashtirilgan tartibda olasiz. Masalan, pasportni Gruziyada - 1 kunda, Ozarboyjonda - 1 kunda, Qirg‘izistonda esa 3 soatda olish mumkin. O‘ylashimcha, bunday innovatsion yondashuvlar davlat byudjyetini sezilarli darajada oshirishi mumkin, chunki odamlar zarurat tug‘ilganda ortig‘i bilan pul to‘lashga tayyor bo‘lishadi. Bundan tashqari, odamlardan tushadigan bunday summa davlat organlari modernizatsiyasiga - reyestrlar va ma'lumotlar bazasini raqamlashtirish, kerakli texnikani xarid qilish, davlat xizmatchilari ish haqini oshirishga sarflanishi mumkin. Mening fikrimcha, bunday murakkab bo‘lmagan yechimlar bugungi kunda katta o‘zgarishlarga turtki  berar edi", - deydi Aziza Umarova.

Mavzuga oid