O‘zbekiston | 15:35 / 12.09.2022
3899
11 daqiqa o‘qiladi

DataFusion: ma’lumotlaringizni monetizatsiya qilish uchun yangi imkoniyatlar

13 sentabr kuni (Innotech guruh tarkibidagi) Datatech kompaniyasi Toshkentda “DataFusion: ma’lumotlaringizni monetizatsiya qilish uchun yangi imkoniyatlar” konferensiyasini o‘tkazadi, u katta ma’lumotlar bilan ishlash va ulardan biznesda foydalanish samaradorligini oshirish uchun DataFusion konsepsiyasiga bag‘ishlanadi. Tadbir Datatech’ning texnologik hamkori – Arenadata bilan hamkorlikda tashkil etiladi.  

Foto: DataFusion

DataFusion haqida

Biz kundan kunga ma’lumot ko‘payib borayotgan dunyoda yashayapmiz: 2025 yilga borib ma’lumotlar miqdori 175 zettabaytga yetadi, 2019 yilda bu ko‘rsatkich atigi 40 zettabaytni tashkil qilgan. Muvaffaqiyatli rivojlanish uchun biznes bunday ma’lumotlar massivini qanday boshqarishni bilishi kerak.

 Har bir yirik kompaniya bugungi kunda iste’molchilar va mijozlar haqida yirik ma’lumotlar manbaiga ega. U doimiy ravishda yangilanadi va ularning soni ortib bormoqda. Big Data taqdim etilayotgan xizmatni yaxshilashga, takliflarni shaxsiylashtirishga, mahsulotni ishlab chiqish yo‘llarini tushunishga va boshqa ko‘plab narsalarga yordam beradi. Ammo foydalanuvchi uchun raqobat kuchayib bormoqda va bu korxonalar to‘plangan ma’lumotlar imkoniyatlarini maksimal darajada oshirishning yangi usullarini doimiy ravishda izlashlarini talab qiladi. Buning uchun kompaniyalar turli manbalardan iste’molchilarning xatti-harakatlari haqida ma’lumot to‘playdi. Har bir ma’lumotlar bazasida Internetdagi odamning ma’lum “raqamli izi” mavjud: u bank, uyali aloqa operatori, oziq-ovqat yetkazib berish agregatori, do‘kon va boshqalar. Agar ushbu ma’lumotlarning barchasi jamlansa, to‘liq, batafsil virtual profilga ega bo‘lish mumkin. O‘z navbatida biznes uchun faqat bir qismni emas, balki butun tasvirni ko‘rib, tegishli takliflarni shakllantirish osonroq. DataFusion texnologiyasi aynan shu maqsadga asoslangan. 

Foto: DataFusion

DataFusion bu –  ma’lumotlarning to‘liq kombinatsiyasi: ularni keyingi tahlil qilish va qayta ishlash uchun turli manbalardan birlashtirish. Misol uchun, chakana sotuvchi xaridorlarning daromad darajasi, turmush tarzi va ularning do‘kon bo‘ylab harakatlanishi haqida ma’lumot to‘playdi, so‘ngra tovarlarning yaxshiroq taqsimlanishini bashorat qilish va assortimentni moslashtirish, auditoriyani segmentlash, turli xatti-harakatlar modellarini yaratish va samarali marketing kampaniyasi ishlab chiqish uchun ularni birlashtiradi.

 Ya’ni DataFusion bu – birmuncha aniqroq taxminli tahlillar va iste’molchilar takliflarini maksimal darajada shaxsiylashtirish uchun vositadir. U ma’lumotlarni umumiy ma’lumotlar bazasiga birlashtirgan holda biznes uchun to‘liq axborot tizimini shakllantiradi. Turli manbalardan olingan ma’lumotlarni jamlab, kompaniya o‘z iste’molchisi haqida batafsilroq va aniqroq tasavvurga ega bo‘ladi, ya’ni u turli mijozlar segmentlarining xatti-harakatlar modellarini yanada samarali qurishi va bu orqali ilgari erishib bo‘lmaydigan segmentlarga yaqinlashishi mumkin. 

Foto: DataFusion

Masalan, geoma’lumotlar, iste’molchilarning moliyaviy imkoniyatlari va xulq-atvor xususiyatlari chakana sotuvchiga sotish uchun to‘lovga layoqatli auditoriyaning yuqori tirbandligi mavjud eng manfaatli joyni aniqlashga yordam beradi. Shu bilan birga, oxirgi iste’molchilar uchun katta naf bor – shartli do‘kon ular uchun eng qulay joyda ochiladi. Yoki masalan, DataFusion tufayli bank mijozga har ikki tomonga ham foyda keltiradigan eng mos mahsulotni taklif qila oladi.  

Biznes iste’molchi uchun yaratadigan takliflar qanchalik to‘g‘ri bo‘lsa, sotish ehtimoli shunchalik yuqori bo‘ladi va mahsulotni ishlab chiqishda va boshqa ko‘plab jarayonlarda marketing kampaniyalari va mijozlar bilan aloqa o‘rnatishda xatolik xavfi shunchalik past bo‘ladi. Uzoq muddatli rivojlanishda bu daromadni oshiradi va foydasiz yoki samarasiz jarayonlar uchun xarajatlarni kamaytiradi. 

Foto: DataFusion

“DataFusion - bu katta ma’lumotlar bilan ishlashdagi yondashuv bo‘lib, u ma’lumotlarning sinergiyasini va ularni qayta ishlashning yangi noaniq usullarini, shu jumladan yanada izchil, aniq va foydali ma’lumotlarni olish uchun manbalarni birlashtirishni o‘z ichiga oladi, - deydi Aleksandr Fridman, Datatech bosh direktorining birinchi o‘rinbosari. – Bugungi kunda katta ma’lumotlar bilan ishlash har qanday biznes uchun majburiy, ammo yetarli darajada emas. Bozorning barcha ishtirokchilari uchun turli sohalar chorrahasida qo‘shma ma’lumotlar bazalarini yaratish juda muhimdir. Aynan shu yondashuv mijozlarning xohish-istaklarini aniq belgilaydi, biznes xavflarini kamaytiradi va rivojlanishning eng samarali trayektoriyasini topadi”.

 Yangi yechimlar uchun maydon

 Avvalo, DataFusion banklar, chakana savdo va telekommunikatsiya sohasi uchun dolzarbdir: bular katta ma’lumotlardan birinchilardan bo‘lib foydalangan va hozirda katta hajmdagi ma’lumotlar bilan o‘zaro aloqada bo‘lgan sohalardir. Ular mijozlarning tranzaksiyalari, afzalliklari, harakatlari haqida ma’lumot to‘playdi. Chunki ko‘pchilik har kuni, hatto har soatda mobil aloqa, internet, bank kartasi yoki hisob qaydnomasi bilan o‘zaro aloqada bo‘ladi.

 Xuddi shu sababga ko‘ra, banklar, chakana savdo va telekom o‘rtasida ma’lumotlar massivlarining almashinuvi juda muhim: u katta ma’lumotlar tahlilini yangi bosqichga olib chiqishi, yangi mahsulotlar va yechimlarning paydo bo‘lishiga olib kelishi mumkin. Turli tarmoqlar chorrahasida qo‘shma ma’lumotlar bazalarini shakllantirish ularni to‘plash va qayta ishlash samaradorligini oshiradi, mijozlarning xohish-istaklarini aniqlaydi va biznes xavflarini kamaytiradi.

Foto: DataFusion

Bundan tashqari, DataFusion’dan foydalanish boshqa tarmoqlar: qishloq xo‘jaligi, sanoat, logistika kompaniyalari uchun ahamiyatli bo‘lib bormoqda. Va yana tarmoqlar o‘rtasida axborot almashinuvi masalasi tug‘iladi. Shu bilan birga, uyali aloqa operatorining mijoz ma’lumotlarini bankka jo‘natishiga, moliya institutiga esa mijozlar tranzaksiyalari ma’lumotlarini bo‘lishishiga to‘sqinlik qiluvchi axloqiy me’yorlar va tartibga soluvchi cheklovlar mavjud. DataFusion bu cheklovlarni chetlab o‘tadi, chunki u hech qanday qonunlar yoki axloqiy me’yorlarni buzmaydi va shaxsiy ma’lumotlarning sizib chiqishi xavfini yaratmaydi.

 Kompaniya trafikni jalb qilish va foydalanuvchi bilan muloqot qilish, marketing strategiyalarini qayta tiklash uchun yangi kanallarni izlashi kerak bo‘lgan muhitda DataFusion texnologiyasi katta hajmdagi ma’lumotlar bilan ishlashning yangi istiqbolli yondashuviga aylanishi mumkin. Va korxonalar ulardan maksimal qiymatni olishlari uchun yangi xizmatlar va ma’lumotlarni samarali qayta ishlash vositalari paydo bo‘ladi.

Datatech kompaniyasi xalqaro hamkorlik yo‘nalishini faol rivojlantirmoqda va bozorga o‘z dizaynidagi yangi mahsulotlarni taklif qilmoqda. 2022 yil may oyida Datatech kompaniyasi Arenadata EDP korporativ platformasining O‘zbekistondagi ma’lumotlarni yig‘ish, saqlash va qayta ishlash bo‘yicha rasmiy distribyutori bo‘ldi. O‘zbekiston iqtisodiyoti jadal o‘sish davrini boshdan kechirmoqda: 2021 yilda yalpi ichki mahsulot o‘sishi 7 foizdan oshdi, so‘nggi 4 yilda esa iqtisodiy o‘sish 24 foizni tashkil etdi. IT sohasi sohaning harakatlantiruvchilaridan biri sifatida qo‘shimcha sarmoyalarni jalb qilish markaziga aylandi. Iqtisodiy tadqiqotlar va islohotlar markazi ma’lumotlariga ko‘ra, 4 yil davomida asosiy kapital IT sohasiga yo‘naltirilmoqda va ko‘rsatkich 4 barobarga oshgan. Shunday qilib, eksport imkoniyatlariga yo‘naltirilgan xalqaro IT o‘yinchilari uchun bozor jozibador bo‘lib bormoqda.

Foto: DataFusion

“Bugungi kunda DataFusion’dan foydalanish ko‘plab sohalar uchun ahamiyatli bo‘lib bormoqda: bank, fintech, qishloq xo‘jaligi sektori, metallurgiya sanoati va logistika. Bozorlar, hududlar, davlat idoralari o‘rtasida axborot almashinuvi masalasi esa har qachongidan ham dolzarbroq, – deydi Datatech strategik loyihalar bo‘yicha direktori Pavel Baburin. – Kompaniyamiz DataFusion yo‘nalishida faol ishlamoqda. Boshqa bozor ishtirokchilari bilan birgalikda biz yagona ma’lumotlar bazalarini yaratmoqdamiz. Aynan shu yondashuv biznes ehtiyojlarini eng aniq belgilaydi va tashkilotlar rivojlanishi uchun mos trayektoriyani yaratadi.

DataFusion konsepsiyasi, Big Data qiymatini oshirish hamda tarmoqlararo ma’lumotlardan foydalangan holda keng ko‘lamli ekotizimlarni rivojlantirish uchun infratuzilma yechimlarini yaratish vositalari va usullari haqida 13 sentabr kuni “DataFusion: monetizatsiya qilishning yangi imkoniyatlari” konferensiyasida ko‘proq bilib olishingiz mumkin.

 Datatech kompaniyasi haqida

Datatech kompaniyasi Innotech kompaniyalar guruhi tarkibiga kiradi va ma’lumotlarni boshqarishning to‘liq siklini amalga oshirmoqda: korporativ ma’lumotlar omborini qurishdan tortib, ilg‘or mahalliy dasturiy ta’minot va ochiq kodli mahsulotlar asosida tizimlashtirilmagan Big Data’ni tahlil qilish platformasigacha. Datatech shuningdek, zamonaviy modellashtirish usullari va ML&AI texnologiyalaridan foydalangan holda sanoat yechimlarini taqdim etadi. Batafsil ma’lumotni rasmiy veb-saytda topishingiz mumkin. 

Arenadata kompaniyasi haqida

Arenadata — ma’lumotlarni yig‘ish va saqlash platformasining yetakchi ishlab chiqaruvchisi. U 2016 yilda eng yirik IT-kompaniyalari — Pivotal va Mirantis tomonidan yaratilgan. Biz o‘zimizning ko‘p yillik tajribamiz va Silikon vodiysi hamda Yevropada qo‘llangan ilg‘or tajribamizni platformaning asosi sifatida oldik va sezilarli darajada moslashtirdik. Bugungi kunga kelib kompaniya portfeli yagona Arenadata Enterprise Data Platform (EDP) ga integratsiyalangan ochiq kodli dasturiy mahsulotlardan iborat. Bu Big Data yordamida jarayonlarni raqamlashtirish va murakkab tahlillar orqali o‘z biznesini o‘zgartirmoqchi bo‘lgan kompaniyalar uchun ma’lumotlar platformasi. Batafsil ma’lumotni rasmiy veb-saytda topishingiz mumkin.

«Datatex» kompaniyasi xaqidagi to‘liqroq ma’lumotni https://datatech.ru rasmiy sayti orqali olishingiz mumkin.

Reklama huquqi asosida