Toshkent va Samarqand o‘rtasida “Afrosiyob” qatnovini ko‘paytirish imkoni yo‘qmi?
25 avgustdan 3 sentabrgacha Samarqand–Toshkent–Samarqand yo‘nalishida qo‘shimcha “Afrosiyob” qatnovi yo‘lga qo‘yilmoqda. Kun.uz “O‘zbekiston temiryo‘llari”dan chipta yetishmovchiligi muammosi kuzatiladigan bu yo‘nalishdagi vaqtinchalik qo‘shimcha qatnovni doimiy reyslarga aylantirish imkoni bor-yo‘qligi haqida so‘radi.

Foto: O‘zA
Samarqandda “Sharq taronalari” XIII xalqaro musiqa festivali o‘tkazilishi va mustaqillik bayrami munosabati bilan 25 avgustdan 3 sentabrgacha Samarqand–Toshkent–Samarqand yo‘nalishida “Afrosiyob” elektropoyezdining qo‘shimcha qatnovi yo‘lga qo‘yildi.
Kun.uz bu yo‘nalishga talab yuqori ekani, chiptalar qolmasligi muammosi doimiy aktual ekanidan kelib chiqib, bir necha kunga qo‘yilgan qo‘shimcha reyslarni doimiy reyslarga aylantirish imkoniyati bor-yo‘qligi bilan qiziqdi. “O‘zbekiston temiryo‘llari” kompaniyasi bu infratuzilma xarajatlari tufayli imkonsiz ekanini ma’lum qildi.
“Har kuni mazkur poyezdlar 6 tasi harakatni amalga oshirishi natijasida ularni ta’mirlash, tozalash ishlariga navbat bilan kiradi.
Eng asosiysi, infratuzilma harajatlaridan tashqari, yuk tashuvchi poyezdlar harakatiga ham o‘z ta’sirini ko‘rsatib, O‘zbekiston iqtisodiyoti rivojlanishiga ta’sir ko‘rsatadi”, – deyiladi rasmiy izohda.
O‘TY vakiliga ko‘ra, yo‘lovchi tashish faoliyatidan kelgan daromad xarajatlarni qoplamaydi, kompaniyaning daromadi yuk tashuvlari bilan bog‘liq.
Eslatib o‘tamiz, Toshkent va Samarqand shaharlari o‘rtasida yuqori tezlikda harakatlanuvchi poyezdlar uchun alohida yangi temiryo‘l qurish reja qilingan. Bu haqda o‘tgan yili “O‘zbekiston temiryo‘llari” AJ raisining birinchi o‘rinbosari Hikmatulla Rahmetov Samarqanddagi iqtisodiy forumda aytib o‘tgandi.
“Hozir bizda bitta magistral bor – qaysidir uchastkada ikkita, lekin asosan bitta – va biz bugun bu magistraldan ham yuqori tezlikdagi, ham tezyurar, ham oddiy transportlarda yo‘lovchi tashish maqsadida, va ham yuk tashuvlari uchun foydalanamiz, shuning uchun hozirda infratuzilma shunchaki yetishmaydi”, – degandi Rahmetov.
Uning so‘zlariga ko‘ra, Toshkent va Samarqand o‘rtasida yangi temiryo‘l magistrali qurilishi masalasida Jahon banki, boshqa xalqaro moliya institutlari va manfaatdor investorlar bilan muhokama qilinmoqda. Keyingi bosqichlarda yo‘lni Samarqanddan keyin yana uzaytirish ko‘zda tutilgan.
Tavsiya etamiz
Kiyevga yana zarba berildi. Qurbonlar bor
Jahon | 13:57 / 23.03.2025
Yangi “inomarka”lar savdosi 2 barobardan ko‘proqqa kamayib ketdi
Iqtisodiyot | 10:04 / 23.03.2025
Yana uchta muhim o‘yin. O‘zbekistonga mundialga chiqish uchun qanday natijalar kerak?
Sport | 17:29 / 22.03.2025
“Haydovchilarning manfaati eng oxirgi o‘rinda bo‘lishi kerak” – tezlik “chegirmasi”ning oshirilishi e’tirozga sabab bo‘lmoqda
O‘zbekiston | 10:45 / 22.03.2025
So‘nggi yangiliklar
-
Rossiya Donetsk, Luhansk, Zaporijjya va Xersonning butun hududini talab qilmoqda
Jahon | 01:01
-
Fransiyalik ayol sun’iy intellekt yordamida o‘zining saratonga chalinganini aniqladi
Fan-texnika | 00:22
-
Venesuelaga AQShdan deportatsiya qilingan migrantlarning birinchi guruhi yetib keldi
Jahon | 23:42 / 24.03.2025
-
Olimlar yorug‘lik yordamida hujayra shaklini boshqarishni o‘rganib oldi
Jahon | 23:02 / 24.03.2025
Mavzuga oid

17:39 / 22.03.2025
Mirziyoyev birinchi prezident maqbarasini ziyorat qildi

17:24 / 22.03.2025
Mirziyoyev Samarqandda xalqaro turizm markazidagi bunyodkorlik ishlarini ko‘zdan kechirdi

16:10 / 22.03.2025
Shavkat Mirziyoyev Samarqandda Imom Buxoriy maqbarasini ziyorat qildi

11:57 / 21.03.2025