Qoʻshimcha funksionallar
-
Tungi ko‘rinish
Automechanika Tashkent 2025: avtoekspertlar tajriba maydoni
2025 yil 22 oktyabr kuni Central Asian Expo Uzbekistan (CAEx) ko‘rgazmalar majmuasida Automechanika Tashkent 2025 xalqaro ko‘rgazmasi doirasida O‘zbekiston avtomobil biznesi uyushmasi (ABA Uzbekistan) ko‘magida tashkil etilgan “Avtobiznes ichidan: tajriba, insaytlar, prognozlar” ekspertlar paneli bo‘lib o‘tdi.
Foto: Automechanika Tashkent 2025
Tadbir O‘zbekiston va Markaziy Osiyo mintaqasida avtomobil biznesining hozirgi holati va rivojlanish istiqbollarini muhokama qilish uchun avtomobilsozlik sanoatining yetakchi vakillari, tahlilchilar va amaliyotchilarni birlashtirdi. Ishlab chiqarishni mahalliylashtirish, dilerlik tarmoqlarini rivojlantirish, sotuvdan keyingi xizmat ko‘rsatish bozorini transformatsiya qilish va yangi texnologik tendensiyalarga moslashtirish masalalari diqqat markazida bo‘ldi.

Ekspertlar panelida O‘zbekiston avtomobil biznesi uyushmasi (ABA Uzbekistan) raisi Sh.F. Yusupov, Qozog‘iston avtomobil biznesi uyushmasi (AKAB) tahliliy bo‘limi rahbari I.V. Shevchenko, dilerlik tarmog‘ini rivojlantirish bo‘yicha direktor A.V. Istomin, ADM Global kompaniyalar guruhi tijorat direktori A.V. Kurenkov va DAS AUTO mulkdori va boshqaruvchisi K.O. Nagiyev ishtirok etdi.

ABA Uzbekistan raisi Shuhrat Fattohovich Yusupov o‘z nutqida mamlakat avtomobil bozori transformatsiyaning muhim bosqichini boshdan kechirayotganini, o‘sish sur’atlari biznesga yondashuvlar va mijozlar bilan o‘zaro munosabatlarda tizimli o‘zgarishlar zarurati bilan uyg‘unlashganini ta’kidladi.

“Bugungi kunda avtomobillarni shunchaki ishlab chiqarish emas, balki ular atrofida to‘laqonli ekotizimni barpo etish – butlovchi qismlarni mahalliylashtirish va xizmat ko‘rsatish infratuzilmasini rivojlantirishdan tortib, zamonaviy texnologiyalarni joriy etish va xizmat ko‘rsatishning yangi madaniyatini shakllantirishgacha muhimdir. Avtomobil biznesi kengroq iqtisodiy tizimning bir qismiga aylanmoqda va undagi muvaffaqiyat ishlab chiqaruvchilar, distribyutorlar va davlatning sa’y-harakatlarini birlashtirish qobiliyatiga bevosita bog‘liq.
Biz sohada raqobatning jo‘shqin o‘sishini kuzatmoqdamiz. Agar ilgari O‘zbekistonda faqat ikkita ishlab chiqaruvchi – UzAuto va SamAuto bitta tuzilmaga kirgan bo‘lsa, bugungi kunda ularning soni oltitaga yetdi. Bular — UzAuto Motors, ADM Jizzakh, Asaka Motors International, BYD Uzbekistan Factory, Jizzakh Automobile Plant va SAZ.
Bozordagi raqobat, menimcha, soha rivojlanishining asosiy drayveri hisoblanadi”, – dedi Shuhrat Yusupov.
Ekspertlar bozorni rivojlantirish istiqbollari yuzasidan fikr almashdi, soha oldida turgan muammolar va hududlararo hamkorlikni mustahkamlash yo‘llarini muhokama qildi. Panel turli mamlakatlardagi avtomobil biznesi ishtirokchilari o‘rtasida ochiq professional muloqot va tajriba almashish maydoniga aylandi.

Aleksey Kurenkov quyidagilarni ma’lum qildi:
“Agar 2022 yilda bozorda atigi sakkizta rasmiy distribyutor bo‘lgan bo‘lsa, 2025 yilga kelib ular 23 taga yetdi — bu uch yil ichida deyarli uch barobar o‘sishdir. Bu xavotirga sabab emas, balki bozorning yetilish darajasi va jozibadorligidan dalolatdir. Raqobat bizni kuchliroq qiladi, mijozga yaqinroq bo‘lishga va xizmat ko‘rsatishni rasmiyatchilikdan falsafaga aylantirishga undaydi. Bugungi kunda o‘z iste’molchisini chinakamiga tinglaydigan kompaniya yutuqqa erishadi”.
Tadbir O‘zbekiston avtomobil biznesi uyushmasi (ABA Uzbekistan) — bozorning asosiy ishtirokchilarini birlashtiruvchi va avtomobil sanoatini rivojlantirish, xizmat ko‘rsatish standartlarini oshirish hamda tarmoq ichidagi ishbilarmonlik aloqalarini mustahkamlashga ko‘maklashuvchi mustaqil notijorat tashkilot tomonidan tashkil etildi.

O‘tkazilgan panel bozor ishtirokchilarining ochiqlik, hamjihatlikda rivojlanish va O‘zbekistonning Markaziy Osiyodagi avtomobil biznesi markazlaridan biri sifatidagi mavqeyini mustahkamlashga hissa qo‘shadigan uzoq muddatli sheriklik munosabatlarini o‘rnatishga bo‘lgan intilishining yana bir tasdig‘i bo‘ldi.
Reklama huquqi asosida