Kapitanlar endi kerak emas: Boshqaruvchisiz transport dengizda ham paydo bo‘ldi
Haydovchining bevosita ishtirokisiz harakatlanadigan avtomobil va tramvaylar hech kimni hayratga solmay qo‘ydi. Chunki haydovchisiz transportning xilma-xil turlari har yili tobora ko‘paymoqda. Biroq norvegiyaliklar quruqlikni zabt etish bilan cheklanmaslik kerakligiga qaror qilishdi. Shu yilning o‘zidayoq dengiz transportining yangi turini ishga tushirishmoqda. U avtomatik rejimda, kapitan va jamoa a'zolarining ishtirokisiz ishlay oladi.
Yara Birkeland nomli yuk kemasi mineral o‘g‘itlarni Porsgrunn shaharchasidan Larvik portiga yetkazishni dengiz orqali amalga oshiradi. Marshrut Boltiq va shimol dengizini Norvegiya qirg‘og‘ida bog‘laydigan Skagerrak bo‘g‘ozi suvlaridan o‘tadi.
Albatta, yangi kemaning ilk reyslarini avtomatik rejimda emas, kapitan va ekipaj a'zolari kuzatuvi ostida amalga oshiradi. Sinov davri tugagach, kamera, datchik va barcha navigatsion qurilmalar bilan jihozlangan konteynerovoz suzishni mustaqil bajaradi. Kema belgilangan marshrut bo‘ylab harakatlanishi va zarur bo‘lganida yuzma-yuz kelayotgan kemalar bilan to‘qnashuvni bartaraf eta oladi. Boshqaruv punkti esa qirg‘oqda joylashadi.
Haydovchisiz kemaning bahosi – 25 million dollar, aynan shunday klassdagi an'anaviy yuk kemalarining narxiga qaraganda uch marta qimmat. Biroq yangi transport turining egalari yoqilg‘i, shuningdek, ekipaj a'zolarining maoshi kabi xarajatlardan ancha tejashga umid bildirishmoqda. Bu esa qimmatbaho kema xarajatlarini qoplash imkonini beradi.
Qayd etish joizki, boshqa mamlakatlarda ham haydovchisiz masofadan turib boshqariladigan dengiz transporti borasida faol tadqiqotlar olib borilmoqda. Bir necha kompaniyalar ana shunday kemalarning sinov variantlarini tayyorlashgan va haqiqiy dengiz sharoitlarida sinab ko‘rishgan. Mazkur sohaning keyingi rivoji ana shunday dengiz transporti ekspluatatsiyasini muvofiqlashtiruvchi normativ-huquqiy bazaning mavjud emasligi tufayli to‘xtatmoqda. Biroq dengiz qonunchiligi barcha joriy masalalarni nazorat qilishi bilanoq avtonom rejimda ishlaydigan yangi kemalar paydo bo‘lishini kutish mumkin.
Tavsiya etamiz
“Chorsu” mehmonxonasini buzish boshlandi. Bunga qancha vaqt ketadi?
O‘zbekiston | 19:03 / 18.01.2025
“Gullayotgan” avtofiribgarlik, sohadagi kuchli proteksionizm oqibati – mutaxassislar bilan suhbat
O‘zbekiston | 09:58 / 18.01.2025
Ijtimoiy kartalarni tarqatish boshlandi. U qanaqa karta va kimlarga beriladi?
O‘zbekiston | 23:36 / 17.01.2025
Isroil HAMAS bilan kelishuv matnini e’lon qildi
Jahon | 22:06 / 17.01.2025
So‘nggi yangiliklar
-
Rossiyada yashash uchun ruxsatnoma olganlarning haydovchilik guvohnomalari 1 yil amal qiladi
Jahon | 18:37
-
Britaniyada kayfiyatni yaxshilashga yordam beradigan miya implantati yaratildi
Fan-texnika | 18:29
-
Bandlik vaziriga birinchi o‘rinbosar tayinlandi
O‘zbekiston | 18:24
-
Ochiqlik talablarini bajarmagani uchun 2024 yilda 5 nafar mansabdor jarimaga tortildi
O‘zbekiston | 18:17
Mavzuga oid
14:29 / 26.08.2024
Dunyodagi eng xavfli dengizlar ma’lum qilindi
11:46 / 24.08.2024
Dengiz bag‘ridan yoqilg‘i “so‘rayotgan” qurilmalar: jahonning eng yirik neft platformalari
13:58 / 21.08.2024
Belarus Boltiqbo‘yi davlatlarini mamlakatning dengizga chiqishini to‘sib qo‘yganlikda aybladi
10:52 / 10.08.2024