Xaridor tomonidan qaytarilgan tovar uchun ham soliq to‘lanadimi? – DSQ mas’uli javob berdi
Tadbirkorlar sotilgan tovar xaridor tomonidan qaytarilganda, qaytarilgan chekni ONKMda aks ettirish imkoni yo‘qligi bois muammolarga duch kelmoqda. Davlat soliq qo‘mitasi bu borada izoh berdi.

Fotokollaj: Kun.uz
Kun.uz’ga murojaat yo‘llagan tadbirkorlar onlayn nazorat kassa mashinasida mijoz tomonidan qaytarilgan tovar uchun chekni qaytarish (vozvrat) funksiyasi yo‘qligini, bu ortiqcha muammo keltirib chiqarayotganini aytishgan.
“Biror mahsulot sotilgandan keyin, ma’lum sabablarga ko‘ra xaridor uni qaytarib olib kelsa onlayn nazorat kassa mashinasida “vozvrat” yo‘q, Kun yopilgandan keyin chekni qaytarish mumkin emas. Bu degani tadbirkor ham soliq to‘laydi. Bu holatda soliq qo‘mitasi hech qanday yechim bermagan”, – deydi u.
Holat yuzasidan izoh bergan Davlat soliq qo‘mitasi axborot kommunikatsiyalar departamenti direktori Hayotjon Nasrulloyevning tushuntirishicha, yaqinda soliq to‘lovchilarning shaxsiy kabinetida qaytarilgan tovar uchun cheklarni qaytarish funksiyasi qo‘shilgan.
Davlat soliq qo‘mitasining rasmiy sahifasida yangi funksiya haqida ma’lumot ham berilgan.
Unga ko‘ra, hisob-kitoblarning to‘g‘ri olib borilishini ta’minlash maqsadida soliq to‘lovchining (my.soliq.uz) shaxsiy kabinetida onlayn-NKM va virtual kassa orqali berilgan cheklar bo‘yicha mahsulotlar qaytarib berilganda qaytarish cheklarini hisobot davri uchun ro‘yxatdan o‘tkazish imkoniyati yaratilgan.
Onlayn-NKM yoki virtual kassa cheklarini qaytarish uchun:
- my.soliq.uz portalida soliq to‘lovchining shaxsiy kabineti “YuSh onlayn-NKM va virtual kassa ma’lumotlari” bo‘limidagi “Chekni qaytarish” menyusida chek chop etilgan sana va savdo shoxobchasi tanlanib “Qidirish” tugmasi bosiladi;
- Keyingi bosqichda “Qaytarilgan chek” shakllanadi. Ushbu bo‘limda xarid cheki raqami kiritilib “Yuborish” tugmasi bosiladi.
Kun.uz bilan suhbatda DSQ mas’uli Hayotjon Nasrulloyev qaytarish cheklarini keyingi oyning 10-sanasiga qadar ro‘yxatdan o‘tkazish mumkinligini aytdi.
“Tovarlarni qaytarish funksiyasi barcha onlayn NKM qurilmalarida mavjud. Agar tadbirkorlik sub’yekti ushbu funksiyani ishlatishda muammoga duch kelsa o‘zi shartnoma qilgan texnik xizmat ko‘rsatish markaziga murojaat qilishi mumkin”, - deydi u.
Tavsiya etamiz
Bozor – go‘sht narxi haqida: “Yem-xashak qimmat, mol boqish oson bo‘lmay qoldi”
O‘zbekiston | 17:00 / 27.05.2025
Poytaxt bosh rejasi interaktiv xaritada: unda nimalar aks etgan?
O‘zbekiston | 14:30 / 27.05.2025
“Viza berishni osonlashtirish haqida gap-so‘z yo‘q” – AQSh elchixonasi
O‘zbekiston | 19:28 / 26.05.2025
Makron Vetnamga tashrifi chog‘ida rafiqasidan shappati yedi
Jahon | 16:40 / 26.05.2025
So‘nggi yangiliklar
-
Xitoylik erkak paraplanda tasodifan 8589 metr balandlikkacha ko‘tarildi
Jahon | 22:44
-
Netanyahu: Isroil AQSh taklif qilgan sulhga rozi bo‘lishga tayyor
Jahon | 22:23
-
“O‘lib qolaman deb o‘yladim” – Toshkentda IIB xodimlari fuqaroni qiynab, bo‘yniga jinoyat ilmoqchi bo‘lishdi
Jamiyat | 22:09
-
Zelenskiy Ukrainada tinchlik «ertagayoq» boshlanishi mumkinligini aytdi
Jahon | 22:00
Mavzuga oid

13:50 / 16.08.2022
Tadbirkorlik sub’yektlarining aylanmasi 650 trln so‘mdan oshib, avvalgi yilga nisbatan 127,8 foizga o‘sdi

12:36 / 01.07.2022
Bekor bo‘layotgan imtiyozlar, yangi subsidiyalar – 1 iyuldan soliq ma’murchiligida nimalar o‘zgardi?

15:30 / 30.06.2022
Sherzod Qudbiyev yosh soliqchilar bilan uchrashuvda DSQda ishlash istagini bildirgan qizni ishga oldi

18:04 / 16.05.2022