Qoʻshimcha funksionallar
-
Tungi ko‘rinish
Reyting: dunyodagi eng tezkor 10 ta poyezd
Tezyurar poyezdlar shunchaki A nuqtadan B nuqtaga yetib borishning bir usuli emas; ular inson muhandisligi kuchining jonli dalilidir. 2025 yilda bu zamonaviy mashinalar nafaqat safar vaqtini qisqartiryapti, balki relslarda tezlik tushunchasini butunlay qayta belgilayapti.
TGV Foto: wikipedia
Fransiya tezyurar poyezdlari (TGV) tarmog‘i yuqori tezlikdagi LGV liniyalaridan foydalanadi. Platformada g‘ildirakli poyezd uchun jahon tezligi rekordi — soatiga 574,8 kilometr — 2007 yilda o‘zgartirilgan tarkibda o‘rnatildi.
Hali tijoriy jihatdan foydalanilmagan bo‘lsa-da, L0 seriyasi yuqori tezlikda harakatlanuvchi magnit levitatsiya poyezdi bo‘lib, Central Japan Railway Company (JR Central) tomonidan ishlab chiqilgan va sinovdan o‘tkazilmoqda. Tijoriy ekspluatatsiyada L0 soatiga 505 kilometr tezlikda yuradi, bu esa Tokio va Osaka o‘rtasidagi safar vaqtini 150 daqiqa o‘rniga 67 daqiqaga qisqartiradi.
Shanghai Maglev dunyodagi eng tez tijoriy poyezd hisoblanadi. U Pudun aeroporti va Longyang Road stansiyasi o‘rtasidagi liniyada soatiga 460 kilometr tezlikda harakatlanadi.
CR450 Xitoyda an’anaviy tezyurar temiryo‘lni rivojlantirishda muhim qadamdir. 2025 prototipi soatiga 450 kilometr tezlikka mo‘ljallangan va allaqachon dinamik sinovdan o‘tgan. Ishga tushirish 2026–2027 yillarga mo‘ljallangan.
CR400 Xitoyning HSR tarmog‘ining asosi bo‘lib, o‘n minglab kilometrlarni bog‘laydi.
Bombardier bilan birgalikda ishlab chiqilgan Ispaniyaning Talgo 350 poyezdi Barselona, Madrid, Sevilya va Valensiyani bog‘lab, 2005 yildan beri xizmat ko‘rsatmoqda. Poyezdlar mahalliy tezyurar liniyalar uchun optimallashtirilgan aerodinamikaga ega.
Shinkansen E5/H5 poyezdi soatiga 320 kilometr tezlikni saqlab, aniq jadvallarni murakkab muhandislik bilan uyg‘unlashtiradi.
ICE 3 oilasi soatiga 320 kilometr tezlikka chiqa oladi. Yangi ICE 3neo (Class 408) 2024 yildan boshlab zamonaviy interer va qulayliklarni, jumladan, velosipedlar uchun joylarni taklif etadi.
E320 poyezdlari London, Parij va Bryusselni bog‘lab, La-Mansh bo‘ylab harakatlanadi. Siemens Velaro texnologiyasi asosida u Fransiya va Belgiya uchastkalarida to‘liq tezlikka erishadi.
KTX TGV texnologiyasiga asoslangan. Yangi KTX-Sancheon versiyasi (2024) yaxshilangan aerodinamika, shovqinni kamaytirish va xavfsizlikni oshirish imkoniga ega. Tarmoq Seulni Pusan, Mokpo va Kannin kabi yirik shaharlar bilan bog‘lab, Koreya yarimoroli bo‘ylab safar vaqtini qisqartiradi.
Mavzuga oid
15:05 / 01.12.2025
Temiryo‘llari tizimida monopoliya tugatiladimi?
21:41 / 28.11.2025
Nega O‘zbekiston poyezdlariga chipta narxi qimmat?
15:02 / 28.11.2025
Intellektual mulk sohasida tadbirkorlar reytingiga oid yangi tartib joriy etiladi
07:30 / 25.11.2025