O‘zbekistonda ommaviy tadbirlarni o‘tkazish to‘g‘risidagi qonun loyihasi muhokamaga qo‘yildi

O‘zbekiston Respublikasi normativ-huquqiy hujjatlar loyihalari portalida Ichki ishlar vazirligi tomonidan tayyorlangan «O‘zbekiston Respublikasida ommaviy tadbirlarni o‘tkazish to‘g‘risida»gi qonun loyihasi muhokamaga qo‘yildi.
Ushbu qonun maqsadi O‘zbekiston Respublikasida ommaviy tadbirlarni tashkil etish va o‘tkazish sohasidagi munosabatlarni tartibga solish maqsadida ishlab chiqilgan.
Hujjatda ommaviy tadbir tushunchasiga ta'rif berilgan – 100 va undan ko‘p kishilarning ishtirokida ijtimoiy-siyosiy (anjumanlar, konferensiyalar, s'yezdlar va boshqalar), madaniy-ommaviy va ko‘ngilochar-tomosha dasturlari (musiqiy, adabiy va boshqa festivallar, konsert, teatr, sport, reklama tadbirlari, xalq sayillari, sirk, milliy namoyishlar va o‘yinlar, ko‘rik-tanlovlar
va boshqalar), shuningdek umumxalq, diniy, kasb bayramlarini o‘tkazish maqsadida ommaviy tadbirni o‘tkazish obektida tashkil qilinadigan fuqarolarning birgalikda qatnashishlari.
Ommaviy tadbirlar ikki toifaga ajratilgan:
– 200 va undan ko‘p kishilar ishtirokida Toshkent, Nukus shaharlari va viloyat markazlari hududida o‘tkaziladigan ommaviy tadbir;
– birinchi toifaga kirmaydigan ommaviy tadbir;
Ommaviy tadbirlar ijtimoiy-siyosiy, madaniy, sport va boshqa turda bo‘ladi.
Ommaviy tadbirlarni tashkil qilish va o‘tkazishga maxsus komissiya (ommaviy tadbirlarni tashkil qilish va o‘tkazish tartibiga rioya etilishini nazorat qilish vakolatiga ega bo‘lgan shaxslar guruhi) ruxsat berishi kerak bo‘ladi.
Qonunning 7-moddasida ommaviy tadbirlarni o‘tkazishning umumiy shartlari belgilangan.
- ommaviy tadbirning ishtirokchisi tomonidan ommaviy tadbirni tayyorlash va o‘tkazishni tartibga soluvchi ushbu Qonun va boshqa qonun hujjatlari normalari talablariga majburiy rioya qilinishi;
- ommaviy tadbir ishtirokchisining ushbu Qonunda belgilangan talablarga javob berishi;
- ommaviy tadbirning ushbu Qonun talablariga javob beradigan ommaviy tadbirni o‘tkazish obektida o‘tkazilishini ta'minlash;
- ommaviy tadbirlar ochiq maydonlarda o‘tkazilgan xollarda hududning xususiyatidan kelib chiqqan xolda tashrif buyuruvchilar sonini oldindan belgilash;
- ommaviy tadbir o‘tkazilishining joyi va vaqti bo‘yicha boshqa ommaviy tadbir bilan to‘g‘ri kelib qolmasligi;
- jamoat transportining mavjudligi yoki ommaviy tadbir tugagandan keyin ommaviy tadbir tashkilotchisi tomonidan tadbir ishtirokchilarining jamoat transportidan foydalanishlarini ta'minlash;
- ommaviy tadbirning ruxsatnoma shartlariga va ommaviy tadbir dasturiga muvofiq o‘tkazilishi;
- agar ommaviy tadbirning o‘tkazilishi litsenziyalanadigan faoliyat turlarini amalga oshirish va (yoki) ruxsat berish xususiyatiga ega hujjat olinishini talab qiluvchi harakatlarni bajarish bilan bog‘liq bo‘lsa, faoliyatning ayrim turlarini amalga oshirish va (yoki) harakatlarni bajarish huquqini beruvchi litsenziya (ruxsat berish xususiyatiga ega hujjat)ning mavjudligi.
Tadbir o‘tkazishga ruxsatnoma olish uchun ommaviy tadbir tashkilotchisi ommaviy tadbirni o‘tkazish mo‘ljallangan sanadan oldin 30 ish kunidan kechiktirmay tegishli hujjatlarni ommaviy tadbirlarni tashkil qilish va o‘tkazish tartibiga rioya etilishini nazorat qilish komissiyalariga taqdim etadi.
Hujjatning 3-bobi Ommaviy tadbirlarni o‘tkazishda jamoat tartibini saqlash va jamoat xavfsizligini ta'minlashga qo‘yiladigan talablar, ommaviy tadbir ishtirokchilarining huquq va majburiyatlari haqida bo‘lib, unga ko‘ra tegishli taqiqlar, ommaviy tadbir ishtirokchilarining huquqlari va majburiyatlari belgilangan. Xususan, ishtirokchilarga alkogol mahsulotlari iste'mol qilish va o‘zi bilan qurol olib yurish taqiqlanadi.
Jamoat xavfsizligini ta'minlashga O‘zbekiston Respublikasi Milliy gvardiyasi, O‘zbekiston Respublikasi Davlat xavfsizlik xizmati, O‘zbekiston Respublikasi Favqulodda vaziyatlar vazirligi, prokuratura organlari, Sog‘liqni saqlash vazirligi va hokimliklar mas'ul bo‘ladi.
Qonun loyihasida yuqorida nomlari sanalgan tashkilotlarning huquq va majburiyatlari belgilangan. Xususan, DXX ommaviy tadbir o‘tkazilayotgan obektda jinoyatlar, shu jumladan terrorchilik-qo‘poruvchilik harakatlarini sodir etishni maqsad qilgan shaxs va guruhlarni ushlash, zararsizlantirish va yo‘q qilishi, Milliy gvardiya bo‘linmalari esa ommaviy tadbirlarni o‘tkazish davomida obektlarning belgilangan joylarida jangovar shay holdagi kuch va vositalar zaxirasini ushlab turishi kerak bo‘ladi.
Hujjat jami 5 bo‘lim va 31 moddadan tashkil topgan. Qonun loyihasi o‘zbek tilida e'lon qilingan. Hujjatning to‘liq matni bilan ushbu havola orqali tanishish mumkin.
Tavsiya etamiz
Qimmatga tushgan liposaksiya: blogerni kimlar operatsiya qildi?
Jamiyat | 19:22 / 04.04.2025
NYT Germaniyadagi «urush ofisi» haqida surishtiruv e’lon qildi
Jahon | 15:18 / 04.04.2025
Minbardagi 25 soat: senator Buker nega bunday qildi?
Jahon | 22:47 / 03.04.2025
O‘zbekistonning 9 ta viloyatida sel xavfi e’lon qilindi
O‘zbekiston | 22:24 / 03.04.2025
So‘nggi yangiliklar
-
Neyrotarmoq Vena universitetiga qabul qilindi
Fan-texnika | 23:31 / 05.04.2025
-
Yevropa bilan sheriklik, bekor qilingan xususiylashtirish va Leapmotor'ga taqiq - hafta dayjesti
O‘zbekiston | 22:59 / 05.04.2025
-
AQSh harbiy-dengiz kuchlari yangi atom suvosti kemasiga ega bo‘ldi
Jahon | 22:38 / 05.04.2025
-
Toshkentda Parlamentlararo ittifoq assambleyasi ish boshladi
O‘zbekiston | 22:34 / 05.04.2025
Mavzuga oid

12:58 / 30.06.2024
O‘zbekistondagi ommaviy tadbirlarda oziq-ovqat, buyumlarni bepul tarqatish taqiqlandi

19:38 / 10.01.2022
O‘zbekistonda qat’iy karantin cheklovlari rejalashtirilmayapti

10:49 / 20.09.2021
O‘zbekistonda ommaviy tadbirlarga ruxsat berildi

11:09 / 27.08.2021