Volkswagen Germaniyadagi zavodlarini yopishga hozirlanmoqda
Nemis avtomobil konserni o‘zining Germaniyadagi tarixiy ishlab chiqarishini osiyolik avto ishlab chiqaruvchilar raqobatiga dosh bera olmasdan, xarajatlarni kamaytirish uchun yopishni rejalashtirmoqda.

Foto: hevcars.com
Rejalashtirilayotgan ishlab chiqarishni yopish 2026 yilgacha 10 mlrd yevroni iqtisod qilishga yo‘naltirilgan xarajatlarni kamaytirish dasturining bir qismi bo‘ladi. Kompaniya elektromobillarga o‘tishda jon saqlab qolish uchun xarajatlarni optimallashtirishga qaror qilgan, deb yozmoqda TRT.
Bu qaror ishlab chiqarish kengashining qattiq qarshiligini keltirib chiqardi, xususan bosh direktor Oliver Blyum va VWʼda katta ta’sir kuchiga ega kasaba uyushmalari o‘rtasida mojaro kelib chiqdi. Konsern rahbariyati ishchilar bilan uchrashib, qisqartirishlar nega zarur bo‘layotganini tushuntirishni rejalashtirmoqda.
GFRdagi murakkab iqtisodiy vaziyat, Yevropa va Xitoydagi yangi raqobatchilar, shuningdek, nemis iqtisodiyoti raqobatbardoshligining tushishi Volkswagenʼni tarixiy zavodlarni yopish tomon yanada qadam bosishga majburlamoqda, degan Blyum qisqartirishlarni izohlab.
Tahlilchilar VWʼning Osnabryuk (Quyi Saksoniya) va Drezden (Saksoniya)dagi zavodlarini yopish uchun potensial nomzodlar deb sanagandi. Quyi Saksoniya yeri Volkswagenʼning kattaligi bo‘yicha ikkinchi aksioneri hisoblanadi. Hudud hokimiyati VWʼning zavodni yopish to‘g‘risidagi qarorini qo‘llab-quvvatlagan.
680 ming ishchi-xodimlarga ega Volkswagen 1994 yildan buyon amal qilib kelayotgan, 2029 yilgacha ishchi o‘rinlar qisqartirilishining oldini olishga qaratilgan bandlikni ta’minlash dasturini ham tugatishga majbur ekanini ma’lum qilgan. Konsernning ma’lum qilishicha, barcha choralar ishlab chiqarish kengashida muhokama qilinadi.
Qizig‘i shundaki, bozorlar VW rahbariyatining bu qaroriga ijobiy reaksiya ko‘rsatgan — konsern aksiyalari yangiliklardan so‘ng 1,2 foizga ko‘tarilgan. Biroq umuman olganda kompaniya uchun ahvol havas qilarli emas: so‘nggi 5 yil ichida kompaniya aksiyalari o‘z qiymatining uchdan bir qismini yo‘qotgan. Bu Yevropadagi yirik avto ishlab chiqaruvchilar orasida eng yomon natija.
VW Yevropa, AQSh va Xitoyda muammolarga duchor bo‘lmoqda, ayniqsa Xitoyda BYD boshchilik mahalliy elektromobil ishlab chiqaruvchilar Volkswagenʼning bozordagi ulushlarini egallab olmoqda. So‘nggi ikki yilda nemis konserni istalgan raqobatchisidan ko‘proq aksiya qiymatini yo‘qotgan.
Volkswagenʼning rejalari Saksoniya iqtisodiyotini qutqarishni va’da qilgan Germaniya kansleri Olaf Sholsga so‘nggi zarba bo‘ldi. Avto ishlab chiqaruvchining siyosati Sholsning pozitsiyalarini yanada yomonlashtirib, ultrao‘ng millatchi kuchlarning ko‘rsatkichlarini yaxshilashga xizmat qilishi mumkin.
Tavsiya etamiz
Aprelda qanaqa ob-havo kutilyapti?
O‘zbekiston | 12:09 / 28.03.2025
AQShda Isroilni tanqid qilgan turk talaba qo‘lga olindi
Jahon | 22:36 / 27.03.2025
Karmanada maktab o‘quvchisi oliygohga kirish uchun muddatidan avval maksimal ballni to‘pladi
Jamiyat | 20:18 / 27.03.2025
“Kontraktga kirsang o‘qita olmaymiz deyishgan” – orzular yo‘lida stereotiplarni yengib o‘tgan navoiylik qiz hikoyasi
Jamiyat | 20:50 / 25.03.2025
So‘nggi yangiliklar
-
Rossiyaning yana bir hududi migrantlar mehnatiga cheklovlar joriy qildi
Jahon | 20:30
-
O‘zbekiston, Tojikiston va Qirg‘iziston davlat rahbarlari Xo‘jand qal’asini tomosha qildi
O‘zbekiston | 20:20
-
Fransiya antimonopoliya regulyatori Appleʼni 150 mln yevro jarimaga tortdi
Jahon | 20:08
-
Putin bahorgi harbiy xizmatga chaqirishga oid farmonni imzoladi. Armiyaga 160 ming kishi olib ketiladi
Jahon | 20:00
Mavzuga oid

22:13 / 16.01.2025
Xitoy Volkswagenʼning Germaniyadagi zavodini sotib olishga qiziqish bildirmoqda

23:27 / 27.12.2024
Internetda Volkswagenʼning 800 mingga yaqin elektromobili haydovchilariga oid ma’lumotlar tarqalib ketdi

20:30 / 02.12.2024
Volkswagenʼning to‘qqizta zavodi xodimlari ish tashlash e’lon qildi

23:42 / 27.11.2024