13:53 / 01.12.2022
6027

Issiq suv yoki isitish bilan bog‘liq muammo bo‘yicha qayerga murojaat qilish kerakligi tushuntirildi

Issiq suv va issiqlik ta’minotida nosozlik qaysi tashkilotning mas’ul hududida yuz bersa, o‘sha tashkilot muammoni hal qilishi mumkin.

Veolia Energy Tashkent xabariga ko‘ra, issiqlik ta’minoti tashkiloti (Veolia Energy Tashkent) va pudratchi (iste’molchi) o‘rtasidagi mas’uliyatni taqsimlash «Ko‘p kvartirali uylarda issiqlik ta’minoti xizmatlari ko‘rsatish qoidalari» bilan tartibga solinadi.

Qayd etilishicha, balans aksessuari chegarasi ko‘p qavatli uy yerto‘lasidir (agar issiqlik punkti bino ichida joylashgan bo‘lsa) yoki isitish tarmog‘idan elevatorga kirish klapanlari gardishlaridir (agar issiqlik punkti bino tashqarisida joylashgan bo‘lsa), ya’ni Veolia Energy Tashkent - issiqlik energiyasini «Toshissiqlikmarkaz» DUK va «Toshkent IES» AJ issiqlik tarmoqlaridan uylar yerto‘la qismi yoki elevator qismigacha yetkazib beradi.

Boshqaruv kompaniyasi issiqlik ta’minotini uy ichidagi isitish tizimlari orqali amalga oshiradi va uy ichidagi isitish tizimlari texnik holati va to‘g‘ri ishlashi (profilaktika, nazorat qilish, sozlash, yuvish va isitish moslamalaridagi nuqsonlarni bartaraf etish) uchun javobgardir. Xonadon egalari - uy ichidagi isitish moslamalari (radiatorlar, batareyalar) holati va xizmat ko‘rsatishga yaroqliligi uchun javobgardir.

«Ko‘p kvartirali uylarda issiqlik ta’minoti xizmatlari ko‘rsatish qoidalari»ga ko‘ra, xonadon egalariga uy ichidagi isitish moslamalariga o‘zgartirishlar kiritish taqiqlanadi. Issiq suv ta’minotiga «issiq pol» tizimini ulash, radiatorlar bo‘limlarini ko‘paytirish va boshqalar qo‘shni xonadonlarda issiqlik energiyasi gidravlik qarshiligi va kerakli miqdorda yetishmasligiga ta’sir qiladi.

Muammo qaysi tomonda ekanligini qanday aniqlash mumkin?

Sifatli issiqlik energiyasi sizning uyingizga yetib borishiga ishonch hosil qilish kerak. Buning uchun boshqaruv kompaniyasi vakilidan balans aksessuarlarini ajratish nuqtasida o‘rnatilgan qurilmalar ma’lumotlarini ko‘rsatishni so‘rash lozim (elevator moslamasi kirish qismida). 

Ular quyidagicha bo‘lishi kerak: harorat Tselsiy bo‘yicha 50 darajadan Tselsiy bo‘yicha 75 darajagacha; ajratish nuqtasida issiq suv ta’minoti tizimidagi bosim 0,03 MPa (0,3 kgf/sm²) dan 0,45 MPa (4,5 kgf/sm²) gacha. Agar ko‘rsatkichlar me’yorda bo‘lsa, demak Veolia Energy Tashkent uyni zaruriy sifatdagi issiqlik energiyasi bilan ta’minlayapti va muammo sababini boshqaruvchi kompaniya tomonidan izlash kerak.

Kvartiralar egalari yoki boshqaruv kompaniyasi tomonidan uy ichidagi isitish tizimlari noto‘g‘ri ishlatilishi yoki o‘z vaqtida texnik xizmat ko‘rsatilmasligi boshqa xonadonlarda, boshqa kirish joylarida yoki butun uy miqyosida issiqlik ta’minotida uzilishlarga olib kelishi mumkin.

Issiqlik quvuridagi jihoz ko‘rsatkichlari standartlarga mos kelmasa nima qilish kerak?

Bunday holda, Veolia Energy Tashkent tuman boshqarmasiga ariza bilan murojaat qilish zarur. Vaziyat bo‘yicha ishlash uchun nazoratchi parametrlarni ko‘rsatuvchi dalolatnoma tuzadi.

Agar issiq suv yoki issiqlik ta’minoti butunlay o‘chirilgan bo‘lsa, nima qilish kerak?

O‘chirish, magistral quvurdagi avariya tufayli bo‘lishi mumkin. Bunday holda, Veolia Energy Tashkent kompaniyasi rasmiy Telegram kanalini tekshirish kerak. Bu yerda issiqlik yetkazib beruvchi fors-major holatlari haqida xabar beradi hamda issiq suv va issiqlik ta’minotini tiklash vaqtini ko‘rsatadi.

Top