O‘zbekiston | 12:09 / 25.01.2023
23760
5 daqiqa o‘qiladi

Vazirlik va idoralarning tarmoqlab ketgan tarkibiy bo‘linmalari tartibga solinadi

O‘ndan ortiq tarkibiy tuzilma shakllaridan (departament, bosh boshqarma, boshqarma, bo‘lim, sho‘’ba, xizmat, byuro, guruh va h.k.) faqat 4 tasi qoladi. Vazirlik va idoralarning qisqartma nomlari tasdiqlanadi. Xizmat mashinasi ta’minoti autsorsingga o‘tkaziladi. Jamg‘armalarning ijro organlari tugatiladi.

Foto: Shutterstock

Prezident farmoni bilan, vazirlik va idoralarning yagona ro‘yxati tasdiqlandi.

Hukumatga bo‘ysunadigan mustaqil vazirlik va idoralar soni jami 26 ta etib belgilanmoqda (ular tarkibiga kirgan barcha qo‘mitalar, agentliklar va inspeksiyalar bilan birga jami 69 ta), shu jumladan:

  • vazirliklar – 21 ta;
  • qo‘mitalar – 12 ta, shundan 2 tasi mustaqil maqomga ega;
  • agentliklar – 25 ta, shundan 3 tasi mustaqil maqomga ega;
  • inspeksiyalar – 11 ta.

Shuningdek, vazirlik va idoralarning o‘zbek va rus tillaridagi qisqartma nomlari tasdiqlanib, ularni yig‘ilish va videoselektor bayonlari, xizmat yozishmalari, tahliliy materiallarda ko‘rsatish mumkin bo‘ladi.

Farmonga asosan, vazirlik va idoralarning markaziy apparatlari va hududiy bo‘linmalarining tuzilmalarini shakllantirish bo‘yicha yagona talablar tasdiqlanmoqda.

Unga ko‘ra, vazirlik va idoralarning markaziy apparatlarida:

a) tarkibiy bo‘linmalar faqat 4 ta shakldan iborat bo‘ladi (departament 20+; boshqarma 7-19; bo‘lim 2-6; mutaxassislar 1). Bunda, vazirliklar huzuridagi qo‘mitalar, agentliklar va inspeksiyalarda departament shaklida tarkibiy tuzilma tashkil qilinmaydi;

Amalda10 dan ziyod shakllar mavjud (departament, bosh boshqarma, boshqarma, bo‘lim, sho‘’ba, xizmat, byuro, guruh va boshqalar);

b) rahbar xodimlar (rahbar, uning o‘rinbosarlari va maslahatchilari, yordamchisi, departament, boshqarma, bo‘lim boshliqlari va o‘rinbosarlari) va ijrochilar (mutaxassislar) nisbati markaziy apparat bo‘yicha kamida 1/3 nisbatda (33/67 foiz) bo‘ladi;

Amalda: Bandlik va mehnat munosabatlari vazirligi markaziy apparatida rahbar va ijrochi xodimlar nisbati 44/56 foizni yoki Energetika vazirligida 41/59 foizni tashkil qiladi;

v) vazirlarga ularning faoliyatini strategik vazifalarni hal etishga yo‘naltirish, kunlik ishlar bo‘yicha ish yuklamasini kamaytirish maqsadida ular faoliyatini huquqiy, tashkiliy-texnik, axborot-tahlil jihatdan ta’minlaydigan vazir kotibiyati tashkil qilish huquqi berilmoqda;

g) strategik rejalashtirish, axborot xizmati, kadrlar, axborot-tahlil, ijro nazorati, murojaatlar, AKT, yuridik ta’minlash, korrupsiyaga qarshi kurashish, moliya-iqtisod, xalqaro aloqalar, birinchi bo‘lim tarkibiy bo‘linmalari tashkil etilishi majburiy etib belgilanmoqda.

Bunda, strategik rejalashtirish, axborot xizmati, korrupsiyaga qarshi kurashish va xalqaro aloqalar bo‘linmalari faqatgina vazirlik va mustaqil maqomga ega idorada tashkil qilinib, ushbu yo‘nalishlarda ular yagona siyosatni amalga oshiradi.

Vazirlik va idoralarning hududiy bo‘linmalarida esa:

a) tarkibiy bo‘linmalar faqat 3 ta shakldan iborat bo‘ladi (bo‘lim 5+; sho‘’ba 2-4; mutaxassislar 1);

b) rahbar xodimlar (boshqarma, bo‘lim hamda sho‘’ba boshliqlari va o‘rinbosarlari) va ijrochilar nisbati bo‘linma bo‘yicha kamida 1/3 nisbatda (33/67 foiz) bo‘ladi.

Amalda: Madaniyat vazirligining tuman (shahar) bo‘linmalarida rahbar va ijrochi xodimlar nisbati 63/37 foizni tashkil qilmoqda.

Iqtisodiyot va moliya vazirligi NHH loyihasini ishlab chiqadi, unga asosan:

  • yuridik maqomga ega jamg‘armalar ijro etuvchi organlarining (direksiyalar, qo‘mitalar, departamentlar) faoliyati tugatiladi, ularning funksiyalari tegishli vazirlik va idoralarga o‘tkaziladi;
  • vazirlik va idoralarda xizmat avtotransportidan foydalanish tizimi autsorsing asosida tashkil etiladi.

Mavzuga oid