«Tiktokerlar ‘ijodi’ bema’nilikdan iboratligini o‘zlari ham tan olishadi, lekin...»
Tiktokerlar o‘z videolari bema’ni va foydasiz ekanini tan olishadi, lekin auditoriya talabi (saviyali kontent “uchmaydi”) va reklamadan kelayotgan daromad ularga bu bema’nilikni to‘xtatishga yo‘l bermaydi.
Ortda qolayotgan yilda asosan bema’ni videolar platformasi – TikTok ijtimoiy tarmog‘i O‘zbekistonda ham katta tezlikda ommalashib, bahs-munozaralarni keltirib chiqardi.
Dekabr oyi boshida Kun.uz homiyligidagi «SUBYEKTIV» loyihasi «TikTok pandemiyasi» haqida hikoya qiluvchi ko‘rsatuvni e’lon qildi. Unda muallif Jamshidxon Ziyoxonov bugungi yoshlar hayotidan ko‘pchilikka noma’lum sahifalar haqida so‘z yuritgan.
Jurnalist Bobur Akmalov o‘zining «Kun. Munosabat» ruknining navbatdagi sonida Jamshidxon Ziyoxonov bilan shu mavzuda fikr almashdi.
«TikTok'ning yaxshi yoki yomon tomonlari? Bu savolga ko‘rsatuvni tayyorlash jarayonida ham javob qidirdim. To‘g‘risini aytsam, javob topishim juda qiyin bo‘ldi. O‘zbekistondagi mashhur tiktokerlar bilan gaplashdim, menda ular haqida yomon taassurot qolgani yo‘q. Vaholanki, men ular ishlayotgan videolarga yomon munosabatdaman.
Bu bema’ni videolarning hech qanday foydali tomoni yo‘q. Menimcha, bu bolalar, ya’ni tiktok auditoriyasi so‘ragan narsani berayotgan tiktokerlar – hozirgi trenddagi talabning qurbonlari.
Ularning ko‘pchiligi videolari bema’ni ekanini tan olishyapti. Ko‘pchiligi ma’noliroq videolar qilib ko‘rishgan, lekin u videolarni hech kim ko‘rmagan. Aksincha, bema’ni kontentni tomoshabinlar ko‘proq ko‘rib, layk qo‘ygani uchun ular shunaqa videolarni ishlashyapti. Va ularga katta-katta reklama takliflari tushyapti.
Albatta, bunaqa katta kompaniyalar kelib, yillik shartnomalar tuzganidan keyin, tiktokerlarning o‘zlariga ishonchi ortadi, qilayotgan ishiga tanqidiy munosabati kamayadi. Shunday ekan, bema’ni video olishda davom etaverishadi. Chunki ular bo‘lmasa, o‘rniga boshqalar shu ishni qiladi.
Saviya juda ham sayozlashib ketdi? Ha, shunday. Buni bekorga pandemiya deb atamadim. Ilk marta tiktokka kirib ko‘rganimda, logikaga to‘g‘ri kelmaydigan, maza-matrasiz videolarni shunchalik ko‘p odam ko‘rayotgani, layk bosayotgani, muhokama qilayotganini ko‘rib shokka tushganman.
Bunaqa saviyadagi kontent tarqalishini kamaytirishni istasak, ularni o‘zimiz ham boshqalarga ulashmasligimiz, behuda vaqt sarflab ko‘rib yurmasligimiz kerak», – deydi Jamshid Ziyoxonov.
Tavsiya etamiz
Xitoylik tadqiqotchilar Osiyoda yangi zilzilalar kuzatilishidan ogohlantirdi
Jahon | 21:46 / 06.04.2025
Kam ta’minlangan oilalarga elektr va gaz bo‘yicha kompensatsiya beriladi
O‘zbekiston | 14:32 / 06.04.2025
100 ming dollarlik “o‘yin”: Marg‘ilondagi bir jinoyat tafsiloti
Jamiyat | 17:21 / 05.04.2025
Markaziy bank kartadan pul o‘tkazmalariga qo‘yilgan yangi talabga izoh berdi
Iqtisodiyot | 17:09 / 05.04.2025
So‘nggi yangiliklar
-
«O‘lim zonasi» yaratayotgan Isroil, Kremldan otashkesim uchun shartlar va bojlar zaruriyatini tushuntirgan Tramp - kun dayjesti
Jahon | 12:58
-
O‘zbekiston fuqarolari Oltoy o‘lkasidagi korxonalarga ishga jalb etiladi
Iqtisodiyot | 12:55
-
O‘zbekiston va Vetnam o‘rtasida vizasiz tartib joriy qilinishi mumkin
O‘zbekiston | 12:52
-
Urgutda giyohvand modda sotgan maktab direktori 10 yilga qamaldi
Jamiyat | 12:31
Mavzuga oid

23:52 / 04.04.2025
Tramp TikTokʼning AQShdagi faoliyatini yana 75 kunga uzaytirishini ma’lum qildi

23:40 / 02.04.2025
Amazon TikTokʼni sotib olishga ariza berdi

18:11 / 27.03.2025
TikTok egasi Xitoyning eng boy odamlari reytingida birinchi o‘rinni egalladi

21:50 / 13.03.2025