14:10 / 13.01.2024
1943

Normativ-huquqiy hujjatlarning raqobatga ta’sirini tekshirish tartibi belgilandi

Vazirlar Mahkamasi qarori bilan Normativ-huquqiy hujjatlar va ular loyihalarining raqobatga ta’sirini baholash tartibi va insofsiz raqobatni aniqlash metodikasini tasdiqlash to‘g‘risida nizom tasdiqlandi.

Foto: Getty Images

NHH yoki uning loyihasi, agar u quyidagi oqibatlardan birini keltirib chiqargan bo‘lsa (yoki ta’sir ko‘rsatishi mumkin bo‘lsa), raqobat uchun salbiy hisoblanadi:

  • mahsulot ishlab chiqaruvchi yoki xizmatlar ko‘rsatuvchi xo‘jalik yurituvchi sub’yektlar doirasi va sonini cheklash;
  • yetkazib beruvchilarning bir-biri bilan raqobatlashish imkoniyatini cheklash;
  • yetkazib beruvchilarning bozor munosabatlarida bir-biri bilan raqobatlashish istagini kamaytiradi;
  • yetkazib beruvchilarni yangi texnologiyalar, mahsulotlar yoki biznes modellarini va hokazolarni joriy etishini cheklaydi.

Qaror bilan tasdiqlangan nizom quyidagilarni nazarda tutadi:

  • NHH va ularning loyihalarining raqobatga ta’sirini baholashning asosiy vazifalari va mezonlari;
  • NHH va ularning loyihalarining (ex-ante i ex-post – dastlabki va post-faktum) raqobatga ta’sirini baholash tartibi;
  • NHH va ularning loyihalarining raqobatga ta’sirini baholash uchun ma’lumot manbalari.

Shuningdek, hujjat bilan insofsiz raqobatni aniqlash metodologiyasi tasdiqlangan:

  • raqobatni himoya qilish maqsadida tovar yoki moliya bozorida raqobatdosh xo‘jalik yurituvchi sub’yektlar tomonidan sodir etilgan holatlar;
  • insofsiz raqobat darajasini aniqlash;
  • insofsiz raqobat belgilarini aniqlash;
  • nsofsiz raqobat bilan kurashish tartibi.

 
Hujjatga ko‘ra, quyidagi holatlar insofsiz raqobat belgilari hisoblanadi:

  • raqobatbardosh xo‘jalik yurituvchi sub’yekt tomonidan avvalroq ommaviy aylanmaga chiqarilgan tovarlarning tashqi dizaynini takrorlash orqali tovarlarni ommaviy aylanmaga kiritish;
  • reklama materiallaridan ruxsatsiz foydalangan holda raqobatbardosh xo‘jalik yurituvchi sub’yekt tomonidan tovarlarni realizatsiya qilish;
  • raqobatchining ishbilarmonlik obro‘siga va boshqalarga olib keladigan yoki zarar yetkazishi mumkin bo‘lgan manfaatlarini yoki harakatlarini ta’qib qilishda tuhmat qilish. 
Top