Senat Davlat dasturi ijrosidagi sustkashliklar va tayyorlanmagan prezident farmoni loyihasi haqida ma'lum qildi
2019 yil 6 avgust kuni 2017-2021 yillarda O‘zbekiston Respublikasini rivojlantirishning beshta ustuvor yo‘nalishi bo‘yicha Harakatlar strategiyasini “Faol investitsiyalar va ijtimoiy rivojlanish yili”da amalga oshirishga oid Davlat dasturida belgilangan ijtimoiy sohani rivojlantirishning ustuvor yo‘nalishlarini 2019 yil birinchi yarim yilligida amalga oshirilgan ishlar muhokamasiga bag‘ishlangan Komissiya majlisi bo‘lib o‘tdi.
O‘zbekiston Respublikasi Oliy Majlisi Senatining axborot xizmati xabariga ko‘ra, uni O‘zbekiston Respublikasi Oliy Majlisi Senati raisining birinchi o‘rinbosari, Komissiya raisi Sodiq Safoyev olib bordi.

Ta'kidlanganidek, 2017-2021 yillarda O‘zbekiston Respublikasini rivojlantirishning beshta ustuvor yo‘nalishi bo‘yicha Harakatlar strategiyasini “Faol investitsiyalar va ijtimoiy rivojlanish yili”da amalga oshirishga oid Davlat dasturi ijtimoiy-iqtisodiy rivojlantirish sohasidagi davlat siyosatining ustuvor maqsadlariga to‘liq erishishni ta'minlaydigan chora-tadbirlar tizimidan iborat bo‘lib, uning doirasida mamlakatimiz taraqqiyoti va yurt farovonligiga oid keng ko‘lamli vazifalar hal qilinmoqda. Shu bois Dasturning har bir bandi to‘liq ro‘yobga chiqarilishiga erishish, buning uchun ayniqsa, parlament va jamoatchilik nazorati mexanizmlaridan keng foydalanish muhim ahamiyat kasb etadi. Xususan, Dasturda ijtimoiy sohani rivojlantirish yo‘nalishlarida 100 ta band belgilangan bo‘lib, ikkinchi chorakda yigirmata banddagi topshiriqlarni bajarish ko‘zda tutilgan.
Ijtimoiy sohani rivojlantirishning ustuvor yo‘nalishlarini amalga oshirish bo‘yicha Komissiya huzuridagi monitoring guruhi tomonidan o‘tkazilgan o‘rganishlar natijasida Davlat dasturida ijrosi birinchi va ikkinchi choraklarda ta'minlanishi belgilangan o‘nta banddagi topshiriqlar hamon bajarilmaganligi aniqlandi. Shuningdek, ijrosi yil davomida bajarilishi belgilangan oltita banddagi vazifalar yuzasidan olib borilayotgan ishlarda sustkashlikka yo‘l qo‘yilayotganligi ma'lum bo‘ldi.

Xususan, Dasturning tegishli bandida 2019 yil 1 iyunga qadar keksalar, nogironligi bo‘lgan shaxslar va aholining boshqa ehtiyojmand qatlamlarini qo‘llab-quvvatlash va ularga ijtimoiy xizmat ko‘rsatish sohasida maxsus vakolatli davlat organini tashkil etish yuzasidan O‘zbekiston Respublikasi Prezidenti Farmoni loyihasi tayyorlanishi belgilangan. Ammo mazkur vazifa bajarilmaganligi majlisda alohida qayd etildi.
Shuningdek, Dasturning tegishli bandida 2019 yilning 1 mayiga qadar aholiga ko‘rsatilayotgan onkologik tibbiy xizmat sifatini oshirish va profilaktik tadbirlar qamrovini kengaytirish yuzasidan normativ-huquqiy hujjat loyihasi tayyorlanib, qabul qilinishi belgilangan. Biroq shu kunga qadar mazkur topshiriq ijrosi ta'minlanmagan. Bundan tashqari, Dasturda 2019 yil 15 fevralga qadar Sanitariya-epidemiologiya xizmatini yanada takomillashtirish bo‘yicha qo‘shimcha choralar yuzasidan normativ-huquqiy hujjat loyihasi tayyorlanishi belgilangan. Shu kunga qadar mazkur topshiriq ham oxirigacha bajarilmaganligi so‘zga chiqqanlar tomonidan qayd etildi.
Majlisda alohida urg‘u berilgan yana bir masala – Davlat dasturida belgilangan yoshlar siyosatiga oid topshiriqlar ijrosi bo‘ldi. Ta'kidlanganidek, Dasturning 231-bandida “Yoshlar – kelajagimiz” Davlat dasturi doirasida yoshlar tadbirkorligini rivojlantirish va bandligini ta'minlash ko‘zda tutilgan va bu maqsadga yil davomida 2 trillion so‘mdan ortiq mablag‘ yo‘naltirilishi belgilanib, 50 mingdan ortiq yoshlarni ish bilan ta'minlash rejalashtirilgan. 2019 yilning 1 avgust holatiga 1555 ta loyihaga 333,2 milliard so‘m mablag‘ ajratilgan. Bu ko‘rsatkich Dastur ijrosi bor yo‘g‘i 15 foizga bajarilganini anglatadi.
Muhokama chog‘ida bu borada o‘tkazilgan o‘rganishlar davomida aniqlangan kamchiliklar alohida ko‘rib chiqilib, mutasaddi vazirlik va idoralarning e'tibori ularni bartaraf etishga qaratildi.

Majlisda ijtimoiy sohani rivojlantirishdagi bu va boshqa kamchiliklar keskin tanqid ostiga olinib, ularning sabablari atroflicha tahlil etildi, bartaraf etish bo‘yicha taklif va tavsiyalar bildirildi.
Shuningdek, tadbirda O‘zbekistondagi perinatal tizimini va tibbiy xizmat sifatini yaxshilash bo‘yicha YUNISEF takliflari xususida ma'lumot berildi. Ularni amaliyotga tatbiq etish imkoniyatlari va yo‘llari ko‘rib chiqildi.
Muhokama yakuni bo‘yicha Komissiyaning “Faol investitsiyalar va ijtimoiy rivojlanish yili” Davlat dasturida belgilangan ijtimoiy sohani rivojlantirishning ustuvor yo‘nalishlari o‘z vaqtida ijro etilishiga, mavjud kamchiliklarni bartaraf etishga, vazirlik va idoralar, mahalliy davlat hokimiyati organlari rahbarlarining mas'uliyatini oshirishga hamda bu borada parlament, deputatlar va jamoat nazorati mexanizmlaridan samarali foydalanishga qaratilgan tegishli qarori qabul qilindi.
Tavsiya etamiz
Samarqand shahriga kirish yo‘llari vaqtincha yopiladi
O‘zbekiston | 21:35 / 30.03.2025
Dunyo bo‘ylab Ramazon hayiti qanday kutib olindi – fotolar
Jahon | 20:30 / 30.03.2025
AQSh «Tolibon» bilan aloqa o‘rnatyaptimi?
Jahon | 16:25 / 30.03.2025
Germaniyadagi shaharcha gazetada e’lon berib, yangi hokim axtarmoqda
Jahon | 07:57 / 30.03.2025
So‘nggi yangiliklar
-
Islandiyada harakatga kelgan vulqon sabab aholi evakuatsiya qilinmoqda
Jahon | 00:13
-
Avstraliyada suv toshqinlari oqibatida 100 mingdan ortiq chorva nobud bo‘ldi
Jahon | 23:24 / 01.04.2025
-
Xitoyda birinchi marta operatorlarga uchar taksilardan foydalanishga ruxsat berildi
Fan-texnika | 23:16 / 01.04.2025
-
Ukrainada 20 km masofaga ucha oladigan optik tolali FPV-dronlar sinovdan o‘tkazildi
Jahon | 23:14 / 01.04.2025
Mavzuga oid

19:50 / 28.03.2025
To‘rtko‘l tumani «korrupsiyadan xoli hudud»ga aylantiriladi

16:42 / 17.03.2025
Shaxsning o‘z aybini tan olgani yagona dalil bo‘lsa, u jazoga tortilmaydi

13:14 / 17.03.2025
Sog‘liqni saqlash, bandlik, bank sohalarida korrupsiyaviy holatlar yuqori – Senat

11:11 / 15.03.2025