Avto | 07:52
6732
3 daqiqa o‘qiladi

Toyota yetakchi, BYD shiddat bilan yaqinlashmoqda: dunyo avtobozori reytingi

Global avtomobil bozori o‘zgarishda davom etmoqda: an’anaviy ishlab chiqaruvchilar elektromobillar chiqaradigan kompaniyalarning jadal o‘sishi fonida o‘z pozitsiyalarini saqlab qolishga harakat qilmoqda.

Foto: Valeria Mongelli/Bloomberg

2025 yilning birinchi yarim yilligida Toyota yana katta farq bilan ishonchli yetakchilikni qaytarib oldi, bir qator Osiyodagi ishlab chiqaruvchilar esa top-15 talikdagi mustahkam o‘rnini saqlab qoldi. Yangi infografika har bir brend natijalarini ko‘rsatib, sotuv hajmlarini va yillik o‘sish sur’atlarini taqqoslaydi.

Kuzatilgan muhim tendensiyalardan biri sifatida, avvalo BYD va Geely kabi Xitoy ishlab chiqaruvchilarining mustahkamlanishi qayd etilmoqda. Ular ichki bozorda ham, xalqaro bozorlarda ham faol kengayayotgani bois, jadal o‘sishi Yevropaning va Yaponiyanning bir qator an’anaviy brendlari ko‘rsatkichlarida kuzatilayotgan pasayish bilan keskin qarama-qarshi pozitsiyani tashkil qiladi. Infografika uchun ma’lumotlar avtosanoat tahlilchisi Felipe Munos tomonidan taqdim etilgan bo‘lib, u avtokonsernlarning rasmiy hisobotlari va dunyo miqyosida yengil avtomobillar bozori bo‘yicha baholarga tayanadi. Statistikaga ham ichki yonish dvigateliga ega, ham elektromobillar kiritilgan.

BYD dunyo bo‘yicha to‘rtinchi o‘rinni egallab, ikki milliondan biroz ortiq avtomobil sotdi va shu bilan birga 31 foizlik katta yillik o‘sishga erishdi — bu ko‘rsatkich boshqa yirik brendlardan ancha ustundir. Joriy dinamika saqlanib qolsa, ekspertlar BYD 2025 yil oxiriga borib Ford’ni ortda qoldirishini kutmoqda.

Bunday o‘sish Xitoy elektromobil bozorining portlash darajasidagi rivojlanishini, shuningdek, BYD’ning ayniqsa Yevropa va Lotin Amerikasidagi faol xalqaro ekspansiyasini aks ettiradi.

Qator tanilgan markalar sotuv hajmlarining pasayishini ko‘rsatdi — ular orasida Honda, Nissan, Mercedes va Audi bo‘lib, har biri 2 foizdan 7 foizgacha yo‘qotish qayd etgan. Yevropa premial brendlari ham asosiy hududlarda talabning susayishi sharoitida bozor ulushining bir qismini boy berdi. Shu orada Hyundai, Kia va Chevrolet mo‘’tadil o‘sish namoyish etdi.

Toyota esa 2025 yilning birinchi yarim yilligida 4,73 milliondan ortiq avtomobil sotib, raqobatchilarining ko‘pchiligiga nisbatan ikki barobar ko‘p natija qayd etdi. Bu yillik hisobda 6 foizlik o‘sishga to‘g‘ri keladi va Toyota’ning Shimoliy Amerikadan tortib Osiyogacha bo‘lgan bozorlardagi mustahkam pozitsiyasini yana bir bor tasdiqlaydi. Tarmoqda elektrifikatsiya jarayoni davom etayotganiga qaramasdan, keng modellar qatori va global miqyosdagi yirik ishlab chiqarish hajmlari Toyota’ga o‘z yetakchiligini ishonch bilan saqlab qolish imkonini bermoqda.

Mavzuga oid